Köpångest - Dåligt-väder-pendlare + äventyrshoj

Var på Jula idag och köpte pakethållare och väskor. Pakethållaren är förvånansvärt lätt. Kunde inte låta bli att väga den. 611 gram, utan skruvar. Väskorna är lite små men får duga så länge.

Edit: Det var väldigt smalt mellan stagen som ska fästas nere vid bakhjulets nav. Jag fick bända lite försiktigt så att den går över och utanpå kassett och allt.

Bilagor

• image.webp
    image.webp
    733.8 KB · Besök: 56
Var på Jula idag och köpte pakethållare och väskor. Pakethållaren är förvånansvärt lätt. Kunde inte låta bli att väga den. 611 gram, utan skruvar. Väskorna är lite små men får duga så länge.

Edit: Det var väldigt smalt mellan stagen som ska fästas nere vid bakhjulets nav. Jag fick bända lite försiktigt så att den går över och utanpå kassett och allt.
På mitt vardagshärke m pakethållare har jag fäst enbart pakethållaren i fästen som motsvarar de som du fäster skärmen i, och spänt fast ett par "spillbitar" av stänkskärm mot ram och pakethållare och låter pakethållaren agera skärm där den är. Kan ta ett foto om någon undrar vad f@n jag pratar om och faktiskt är intresserad, men det tar bort behovet att ha två stag fastsatta i samma hål vid bakaxeln.

Jag borde också ta tag i det där med en cykel som man får med sig mer än 2 flaskor vatten och nycklarna på... Tar gärna lite återkoppling på denna när den rullat en längre tur eller några hundra mil (vilket som kommer först). Kanske drar igång till vintern. Har inte riktigt bestämt nivån bara...

Tillbaka
Topp