Koppla kabel Di2

Koppla kabel Di2
Av någon anledning så har kabeln till batteriet som sitter i sadelstolpen nu hoppat av 2 gånger. Jag trycker dit kabeln med specialverktyget för kung och fosterland men får inte något "klick". Ska man vrida eller är det bara till att trycka?

Lossade första gången efter ca 1 år och nu andra gången ungefär 5 månader senare. Har bytt batteri 1 gång och det gjorde butiken på garanti. Ingen har pillat på kontakterna förutom butiken när de monterade systemet och när de bytte batteriet och så jag då när jag klämt dit kabeln 2 gånger. Något som är trasigt tro?

Koppla kabel Di2
Kan inte vända på kabeln. Den sitter ju fast i kopplingsboxen som ligger inne i ramen. För att komma åt den måste jag plocka bort vevpartiet. Nu när jag synat kabeln riktigt noga finns en spricka i hylsan på kabeln. Skulle kunna vara den som ställer till det.

Koppla kabel Di2
Nu har jag ingen aning om hur det ser ut, jag har aldrig sett ett isärplockat Di2. Men tänker inte låta det hindra mig från att komma med en lösning! ;-)
Du får dragavlasta kopplingen. Har du gott om kabel och plats borde du kunna ”slå en knut” över kopplingen. Har du kort kabel och/eller ont om plats kanske en krympslang kan hålla ihop paketet?

Koppla kabel Di2
Hade samma problem med min Di2. Batterikabeln var så slapp att den lossnade hela tiden. Jag tog en tång och klämde till försiktigt runt hylsan och kollade av, lite till och kollade etc. Till slut satt det lagom hårt. Lite svagt av Shimano kan jag tycka.

Koppla kabel Di2
Har samma problem, skruvade loss en kabel till batteriet för att kolla funktionen, inför resa till Mallorca. Nu får jag inte tillbaka kabeländen.. Väldigt skör konstruktion, tycker jag och allt material är svart! Tråkigt att behöva uppsöka cykelbutiken och lägga tid på det. Jättebra tråd om problemet.

Tillbaka
Topp