Köpråd. Compact lvg-styre

Mashimaro

Aktiv medlem
Tipsa mig om ett billigt och funktionellt compact landsvägsstyre. Kort reach och liten drop. Vikt spelar ingen större roll. 31,8 mm diameter. Jag har aldrig köpt ett styre till landsvägscykel förut och vet inte riktigt vad som är viktigt att beakta.

Min bästa kandidat hittills är Red från bikester. Vettiga mått och billigt även inkl. frakt.

Tipsa mig om ett billigt och funktionellt compact landsvägsstyre. Kort reach och liten drop. Vikt spelar ingen större roll. 31,8 mm diameter. Jag har aldrig köpt ett styre till landsvägscykel förut och vet inte riktigt vad som är viktigt att beakta.

Min bästa kandidat hittills är Red från bikester. Vettiga mått och billigt även inkl. frakt.

Kolla så att greppet i bocken passar dig. Jag gillar den rakare delen som på t ex Ritchey Logic II. Vill du ha flare eller traditionellt? Redstyret är jämntjockt på den raka delen. Håller du där och vill du i så fall ha det så tjockt?

Köper man första bockstyret är det nog svårt att veta vad som passar en bäst. Köp ett billigt i rätt bredd. Runt tvärsnitt har fördelen att man lätt kan ha både lampa ringklocka och dator samtidigt utan krångel.

Ritchey - Classic körde jag på senaste cykeln jag byggde. Det fungerar bra utan platta aerodelar. Snyggt, enkelt, billigt och bekvämt.

jag håller ofta långt bak på bocken (sträckor utan bromsbehov) så jag vill ha en längre ”raksträcka” där, typ ritchey neoclassic. Köp ett billigt och prova dig fram, ju bättre bocken passar dig ju mer kommer du använda den.

Underbart styre, köpte ett 40mm begagnat på happy för flera år sen, byter cykel/ram ofta men styret följer med!

Edit: Finns billigare på andra ställen!!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp