Köpråd cykelställ

Hutnu

Aktiv medlem
Köpråd cykelställ
Med risk för att starta Happys kortaste och tråkigaste tråd så tänker jag ändå att det kan vara värt att slänga ut en fråga.

Jag behöver köpa ett cykelställ för att parkera familjens cyklar framför vårt hus. Bör kunna ta minst fyra cyklar (20”-28”), vara hållbart, platseffektivt och gärna snyggt. Några tips?

Köpråd cykelställ
Med risk för att starta Happys kortaste och tråkigaste tråd så tänker jag ändå att det kan vara värt att slänga ut en fråga.

Jag behöver köpa ett cykelställ för att parkera familjens cyklar framför vårt hus. Bör kunna ta minst fyra cyklar (20”-28”), vara hållbart, platseffektivt och gärna snyggt. Några tips?

Köpte ett på Jula för fyra hojar. Har funkat bra. https://www.jula.se/catalog/fritid/...Ql5eIeSjGZnD7aHbIIMaAkALEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Köpråd cykelställ
Vill man inte ha något så man kan låsa fast cyklarna i ramen även om man parkerar framför sitt eget hus? Har letat till min brf men inte hittat några som ser bra ut till rimlig kostnad... Något den här stilen skulle jag vilja ha, men de måste gjutas fast vilket krånglar till det lite:

Köpråd cykelställ
Tack för svar!
Köpte ett på Jula för fyra hojar. Har funkat bra
Jag har haft nåt liknande förut och tyckte inte det funkade för mina behov. Det blir så få stödpunkter när det bara är en båge upp från marken, så det bygger på att hjulen sitter riktigt tajt annars lutar ju cyklarna och kan ta skada. Nu är ju cykelparken rätt blandad så kan bli svårt.
Bifogar ärlig ögonblicksbild på tänkt plats och tydliggörande av behov.
E4F32115-79EF-4A24-92A7-9A72F8CF162F.jpeg

Jag funderar på ett sånt här typ av ställ som har en förlängd båge. Är det nån som prövat liknande? Skulle ju vilja testa innan köp, men det verkar svårt att hitta butiker.
EEBCF54F-6B5F-43ED-96DC-70A669591A24.jpeg

Vill man inte ha något så man kan låsa fast cyklarna i ramen även om man parkerar framför sitt eget hus
Vettigt men det prioriteras bort i nuläget. ”Finare” cyklar står i garaget mesta tiden. Viktigare nu är att det är enkelt så att ungarna får in hojarna.

Tillbaka
Topp