[Köpråd] DT swiss från Superstar?

salle

Aktiv medlem
Superstar, https://www.superstarcomponents.com...16772989&mc_cid=b6b020594d&mc_eid=6971468d45, har visst 50% på ett par Dt swiss M442-fälgar (23 mm innerbredd) med nedanstående spec. Skulle hamna på lite drygt 2000kr.
Hubs: Electro 102T Rear - Tesla Front
Spokes: Black Sapim Race
Nipples: Sapim Brass

Är det ett kap?
Jag är på jakt efter ett lättare och piggare hjulalternativ till min Process 134 (27,5") som är skodd med wtb i23 och deore-nav. Vad tror ni, är det en uppgradering eller finns det andra roliga och bättre alternativ för max 3000 typ.

Blir det verkligen så mycket lättare och piggare? Det låter som ett ganska jämförbart hjulset med det du har.

Mer lättrullade däck, tubeless om du inte kör det redan, lär ge större avtryck för pengarna.

Rattnalle sa:
Blir det verkligen så mycket lättare och piggare? Det låter som ett ganska jämförbart hjulset med det du har.

Mer lättrullade däck, tubeless om du inte kör det redan, lär ge större avtryck för pengarna.

Det var lite det jag trodde, Hittade inga vikter på naven (googlade iofs rätt dåligt). Kör redan tubeless men med rätt tunga höstdäck nu. Tänkte det vore kul at ha ett lättare hjulpar framåt våren.

Googlade lite och naven verkar ju vara rätt dåliga. Jag letar efter ngt annat ist. Har ni några tips?

Behöver du boost?

Har ett par schyssta nav liggandes annars.

Levereras dock ihopbyggda :)

20180114_185906.jpg

mikipedia_ sa:
Vad har du för budget då? Personligen tycker jag Hope 35w är prisvärda ca4500kr för ett sett med 35mm bred fälg, fina nav och dt ekrar. Kommer inte ihåg vikte på rak arm tyvärr.

Edit. Kollade precis vikten, inga lättviktare direkt ca1100g per hjul http://www.hopetech.com/product/hope-tech-35w-pro-4/#tech
Blir ju inte lättare och piggare än det ts har, förmodligen snarare samma lika. Även om bredare fälgar i sig kan vara trevligt.

Jag tror nästan man får gå på lättare xc fälgar för att ge nån meningsfull skillnad i vikt. Om det sedan märks hänger lika mycket på individen. Jag känner inte ett hekto eller så i vikt. Olika däcks rullmotstånd däremot känns väldigt tydligt.

Rattnalle sa:
marr sa:
mikipedia_ sa:
JTF sa:
marr sa:
Behöver du boost?

Har ett par schyssta nav liggandes annars.

Levereras dock ihopbyggda :)
Av Ernst Kirchsteiger. :-)

?

Särskild tillsyn kallas det :p
Förebyggande eller hade något faktiskt gått sönder? Såna där lagertätningar är ju aldrig riktigt täta igen efter att de väl plockats av en gång :-P

Förebyggande. Naven blir över nu när jag ska ha boost. Så likabra att gå igenom dem direkt, innan de blir liggandes i någon låda.

Angående tätningen är det svårt att komma ifrån, då de alltid har för lite fett från fabrik...

Inte boost, utan 15mm och 142 mm. Får kanske bli ett par xc-hjul. Är ju lätt som en fjäril och kör lugnt och fösiktigt :). 4500kr är max.

Tillbaka
Topp