Köpråd MTB <10'000

ilsk3n

Ny medlem
Köpråd MTB <10'000
Hej,
Säkert en fråga som dyker upp för jämnan, men hittar ingen direkt matnyttig info...
Nybörjare som är ute efter en MTB (29") för lite blandat. Inget avancerat. Lättare stig typ. Iaf till att börja med - sen vet man ju inte vart det leder...
För mig är det en djungel med växlar, bromsar, gafflar, stötdämpare...
Budget < 10'000.
Har varit nära att beställa denna, då den verkar prisvärd, men XT växlar bla:
http://www.kumlasportcenter.com/sv/...inbike-29-tum-29er/gt-karakoram-elite-29.html
Är den det, eller borde jag titta på något annat?
HJÄLP! ;)
Mvh

Senast ändrad:
Köpråd MTB <10'000
ÄÄr det 29" du är ute efter? Jag cyklar på det och kan bara rekommendera det, men det beror ju lite på vad för körstil du ska ha.

Ska du mestadels åka tekniskt och inte ha toppfartsresurserna så ska du välja 27.5 eller om du ska åka fort och på lite stökigare underlag kan du ju kolla på 29".
Dom går lite mjukare över rötter och sånt men blir lite klumpigare i tekniska delar =)

Köpråd MTB <10'000
Precis slagit till på en 29' i liknande prisklass själv och har inget annat än gott att säga om det.

Om du är ny till sporten så bör du överväga alla kostnader kring cyklingen som man ofta glömmer så som nya trampor / skor och annan utrustning så lägg inte hela budgeten direkt på cykeln.

Lycka till!

Köpråd MTB <10'000
GTn tyckter jag verkar tråkig i geometrin för min typ av åkning iallafall. Samt att du får ganska dåliga komponeter.

Har du tänkt att rejsa grusväg och slät stig så är den nog perfekt.

Annars är mitt tips testa och testa i butik så kommer du nog hitta någon som passar.

Köpråd MTB <10'000
Senast ändrad:
Köpråd MTB <10'000
Ubu skrev:
-------------------------------------------------------
> Saracen Kili Elite 29er ser fin ut, bra gaffel och
> 15mm axel fram.

+1 på den. Grymt snygg också

Köpråd MTB <10'000
Kul, det blir nog toppen det där! Winstanleys brukar höra av sig efter en dag för att utkräva en hundring eller två extra i frakt, annars är dom bra att ha att göra med!

Tillbaka
Topp