Köpråd MTB budget 10 000.

Hejsan,

Alla cykelbutiker i närheten (Västernorrland) och de största nätförsäljarna verkar ha helt slut i lager när det kommer till hardtails sub 10k. Har ni några tips på cyklar som finns i lager som är dugliga för runt 10k? Vill kunna ta mig ut i skogen och cykla på stigar i första hand. Jag tänker att jag vill ha en hardtail, 29 tum, enkelklinga fram och luftdämpare. Är egentligen rätt grön på detta med det är vad jag kunnat läsa mig till.

Tack på förhand.

Kan Drössiger vara ett alternativ?
Cyklar som är handbyggda i Tyskland. Prisvärda och med bra kvalitet.

Kan Drössiger vara ett alternativ?
Cyklar som är handbyggda i Tyskland. Prisvärda och med bra kvalitet.

Tack för ett bra förslag. Vettiga priser men det som oroar mig lite med den är framgaffelvinkeln på 69 grader. Anses det OK på en modern cykel? Har förstått att de flesta nya cyklar har en vinkel på 65-67 grader vilket ska gynna stabiliteten. All denna info och specifikationer gör mig lite svettig dock...

Mm, den är inte så modern men det finns inte så mycket att välja på. T.o.m på 26bikes verkar allt slut nu.
Grand canyon?

Sportringen i Sollefteå säljer mtb. Var dock ett tag sen jag var in där så kan inte säga vad dom har hemma. Men du kan ju ringa dom innan du far dit. Har även för mig att det ska finnas nån butik i Kramfors som säljer cyklar, typ Intersport eller nått sånt.

Vet inte om den här finns i lager fortfarande (står dock så på alla storlekar): https://www.allebike-sports.com/shop/MB31/MB31_MTB/MB31_MTB_SX?id=C53000

Vet att det är över budget, men det är jävligt svårt att hitta någonting överhuvudtaget just nu. I alla fall som är vettigt. Om den där finns att köpa och få inom hyfsat rimlig tid så skulle jag slå till, annars får du chansa och hoppas på att Nucleus, Sentier och Big Al t.ex kommer i lager någon gång den här sommaren.

Tack för ett bra förslag. Vettiga priser men det som oroar mig lite med den är framgaffelvinkeln på 69 grader. Anses det OK på en modern cykel? Har förstått att de flesta nya cyklar har en vinkel på 65-67 grader vilket ska gynna stabiliteten. All denna info och specifikationer gör mig lite svettig dock...
Köp och cykla. 69 är inte brant.

Tillbaka
Topp