Köpråd ny cykel tonåring

Race

Medlem
Köpråd ny cykel tonåring
Hej.

Jag skulle behöva råd om vilken cykel jag ska köpa. Jag har idag en hybrid cykel, White street comfort lite. Jag väljer att sälja den då jag har haft för många problem med den och nu tycker jag inte det är värt att lägga ner mer pengar på den.

Jag har en budget på cirka 6-7 k kr . Jag tror nog att jag är ute efter en mtb, då jag kör väldigt aggressivt med mina cyklar och därmed tror jag att en mtb skulle klara ändamålet bättre. Jag skulle vilja ha en mtb som klarar asfalt körning mycket men ändå att man kan ta ute några gånger då och då och köra på spår.

Fakta om min körning

• Cyklar mycket cirka 100 km per vecka
• Cyklar oftast i höga farter så något som rullar bra på asfalt

Fakta om cykel

• Helst Scott
• Något pålitligt
• Snyggt
• Bra på olika typer av körning

Tacksamma om ni skulle kunna hjälpa mig.
/ Lukas

PS: Om ni har något råd till mig angående förhandlingen med mina föräldrar skulle det uppskattas :)

Köpråd ny cykel tonåring
Race sa:
PS: Om ni har något råd till mig angående förhandlingen med mina föräldrar skulle det uppskattas :)

Först parkerar du dig framför datorn i ett år eller så och visar stor motvilja mot varje form av motion. Sedan säger du att du skulle vilja cykka mountainbike men behöver en ny cykel. Peka ut en som kostar 50 000 till 80 000... sedan backar du till 30 000 i de påföljande förhandlingarna.

Köpråd ny cykel tonåring
Eld sa:
Race sa:

Först parkerar du dig framför datorn i ett år eller så och visar stor motvilja mot varje form av motion. Sedan säger du att du skulle vilja cykka mountainbike men behöver en ny cykel. Peka ut en som kostar 50 000 till 80 000... sedan backar du till 30 000 i de påföljande förhandlingarna.
+109

Köpråd ny cykel tonåring
Och by the way...

Du hittar inte någon ok ny MTB för 6-7 tusen men du kan hitta en ok begagnad HT för de pengarna. Vill du ha en ny så är det femsiffrigt som gäller.

Tillbaka
Topp