Köpråd nybörjare - Scott Scale 970

Välkommen till Cube klubben. Själv har jag kört årets alla långlopp på en Cube Reaction GTX Pro 29 från 2014.
Funkar klockrent.
Vad är det för bromsar på din? Det stod bara "hydrauliska" i specen jag hittade.

Dagens uppföljningstips ... köp dig snarast ett par nya kompetenta höstdäck innan du ger dig ut i dödshalkan som kommer lika säkert som amen i kyrkan.

JockeP sa:
Välkommen till Cube klubben. Själv har jag kört årets alla långlopp på en Cube Reaction GTX Pro 29 från 2014.
Funkar klockrent.
Vad är det för bromsar på din? Det stod bara "hydrauliska" i specen jag hittade.

Dagens uppföljningstips ... köp dig snarast ett par nya kompetenta höstdäck innan du ger dig ut i dödshalkan som kommer lika säkert som amen i kyrkan.

Tackar! :) Känns som jag fick bra grejjer till ett väldigt bra pris, det sitter en luftdämpad gaffel på från Rock Shock! Vad gäller bromsarna så är det dessa vad nu det säger:

Frambroms Märke : Shimano | Typ : BR-M355 | Modell : Hydraulisk skivbroms | Diameter bromsskivor : 180 mm
Bakbroms Märke : Shimano | Typ : BR-M355 | Modell : Hydraulisk skivbroms

Däck ska det kollas på, behöver köpa en del tillbehör så som hjälm, cykelbyxor, sadelväska osv också!

levveK sa:
JockeP sa:
Funkar klockrent.

Tackar! :) Känns som jag fick bra grejjer till ett väldigt bra pris, det sitter en luftdämpad gaffel på från Rock Shock! Vad gäller bromsarna så är det dessa vad nu det säger:

Frambroms Märke : Shimano | Typ : BR-M355 | Modell : Hydraulisk skivbroms | Diameter bromsskivor : 180 mm
Bakbroms Märke : Shimano | Typ : BR-M355 | Modell : Hydraulisk skivbroms

Däck ska det kollas på, behöver köpa en del tillbehör så som hjälm, cykelbyxor, sadelväska osv också!

Shimanobromsar är bra. 355 är lite sneak men fullt gångbara skulle jag tro.
Eller rättare sagt ... det finns sämre skräp ute på marknaden.

Ja. Lite mera tillbehör brukar behövas, iaf hjälm och handskar och ganska snart ett par paddade byxor men glöm inte att fara ut i skogen och använda cykeln nu!
Innan det blir höst på riktigt.
Sadelväska kan vara onödigt. Och lätt att tappa utan att man märker det. Man brukar få plats med slang, minipump och något multitool i ryggfickorna eller byxfickorna.
Glöm inte att installera Strava på mobilen. Perfekt sätt att hålla koll på sina utflykter.
Lycka till!

Efter ett år tycker jag att sadelväska är mycket användbart. Satsade på det istället för en dedikerad cykeltröja med ficka bak och har inte ångrat mig hittills.

Tillbaka
Topp