Köpråd pendlingsgravel

Akoa

Aktiv medlem
Köpråd pendlingsgravel
Köpråd pendlingsgravel
Jag tror allra mest på Cube Nuroad Race FE som länkas till ovan. Fördelen mot den enklare är bl.a. att den tar bredare däck (och en generellt högre komponentnivå såklart).

Köpråd pendlingsgravel
Pendling 1,5 mil en väg, riktigt kuperat. Jag vill gärna ha skärmar och fästen för väskor. Inte fel med navdynamo heller. Finns det fler intressanta modeller än de två nedan jag snöat in på? Vad jag förstår så är det framlampa och finare växelförare på den svarta samt 2x12 istället för 2x10 (men samma kassett?).

Mellan Radonmodellerna skulle jag tänka så här:

12-delat ger fler utväxlingar, men känsligare drivlina med dyrare slitdelar. Reglaget är marginellt skönare på den 12-delade, men det 10 delade är bra. Skillnaden i belysningen kan jag inte värdera. Kassetterna har samma omfång och den lägsta utväxling du får bör mer än väl räcka till. Jag hade nog valt den 10-delade om cykeln i huvudsak ska användas för pendling.

Det viktigaste är att cykeln geometri passar din kropp. Jag har inte kolla på Radonens eller Cubens geometri. En cykel med snäll (kort och hög) geometri är https://www.rosebikes.se/p/rose-blend-gravel-2715089?sf=1 som kan vara ett intressant alternativ.

Tillbaka
Topp