[Kränkt i kortbrallor i Gävle] Korttur till furuvik

Pigmachine

Ny medlem
Tog en liten tur till furuvik och tillbaka idag, trots början på förkylning. På ditvägen kom en turbolycra lirare och la sig framför, schysst tyckte jag och rullade efter, tills jag såg att han låg på näst lägsta växeln bak... 30 sekunder senare ser jag honom vid horisonten. (han såg väl mina orakade ben och min camelbak, och ville inte beblanda sig med sånt löst folk)

På tillbaka vägen stötte jag på en som hejade glatt och gled om, men som fick mobilsamtal.. då kunde jag i alla fall ta rulle under samtalet, sen var det ajöss med honom oxo.

Nåja.. det var roligare än att sitta hemma och kedjeröka och kolla svartvita Sci-fi rullar i finvädret i alla fall. Sopat överallt utom just på österbågen som jag tar för att slippa en massa rödljus.

Jag kan trösta mig med att jag i alla fall tog rulle på en pendlande duracellfarbror på en gnisslande treväxlad gubbhoj sist jag var ute, gubben snittade över 30 hela tiden jag låg bakom honom, har sällan sett ben gå så fort! Jag får tajma in mina turer med hans skift tror jag.

Hehe ja nu vågar man ju inte sig ut. Man lär ju bli kränkt av en småtting på 12 tums däck ju.. Huva.. kanske skall cykla med rånarluva ett par månader..

Hehe nu finns det det skalman. Gäller även för downhill. Extra viktigt att ta taxi till startpunkten oxkså!

Jag snittade 27,4 till Furuvik (medvind), och när jag var hemma efter att slöglidigt på grusvägarna i motvind så var helhetssnittet nere i 25.8 .. Nytt personbästa, synd att min person är så långsam dock :(

Vi får börja med GST turer på MTB i sommar, så man hinner lära sig stigarna och inte bara desperat försöker se var resten av klungan avspeglas på horisonten. Jag hittar fortfarande bara till hemlingbymilen, men brukar köra fel i slutet av den.

vi får ta med oss en messengerbag med låda med vin, grillkol och karre' på våra GST turer så vi inte råkar komma över tempot som är utlyst :)

Det tycker jag låter som en helgjuten idé och bara för att det retar folk så rakar vi benen och har hel-lycra på oss när vi pimplar vin direkt ur lådan! Ölmage i lycra är en merit!

Edit: Jag åker oxo fel varje gång i slutet av milen i hemlingby.

Senast redigerad av en moderator:
Har aldrig kommit ut på samma ställe 2 gånger på milen... undrar var man kör fel nånstans..
Lycra + en låda vin = hemlingby milen ... låter toppen det...

Sen kan vi göra "ridefilmer" när vi ligger hoplöst utslagna med paltkoma och fylla och lägga ut här P-:

Man får väl se till att köpa en vit lycra tröja.. så det efter vinpimplandet ser ut som man tagit bergspriset!

edit-> En helmetcam som filmar mossa i två timmar :P

Heheh.. blev ju en riktigt bra tråd det här!

..Vinglar hem med grillad babianröv utstickandes ur dom uppbrända lycrabrallerna!

Sjukt bra! Nu blev jag lite sugen på det här med cykel igen. Nyss varit nere på en cykelaffär nere på stan, där jag blev dumförklarad för att jag inte köpt en cykel för minst 15000, trots att jag förklarat att mitt ena knä är paj och kanske inte ens fixar cyklandet. Sjukt bra attityd, bra bemötande av en nybörjare. Men det här visar ju att det finns sköna snubbar i Gävle, så kanske man ska ge sig ikast med det här ialf!

Det där med sprit och eld är dessutom något av min specialitet!

Tog en tur med min kolfiber och lyckraraketräser i vårsolen. Fy fan vad roligt och härligt det var. Bra för självförtroendet också med en 55 km Sandvikenrunda med en snitthastighet på 34 km/h trots både med och motvind. Men jag inser att med den attityden får jag aldrig hänga på er pojkar och vara ute och leka i skogen.

Apropå det förresten så är det väl snart dags för en Happy-fika-tur!

Jag måste nöta lite landsväg ensam innan jag ger mig ut på nåt äventyr som inte involverar vin å grill, skäms gör man bäst ensam :P

Det är ju en hel del raketer även på fikaturerna. Jag är mest nöjd över att inte nån nittioårig tant kom om mig i nån nerförsbacke, på rullator, och sprutade vatten på mig!

Pigmachine skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är ju en hel del raketer även på
> fikaturerna.

Vi försöker i största möjliga mån att "mobba ut" raketerna på fikaturerna :-)
Jag försöker mobba mig själv om jag kör för fort :-p

Klart du ska vara med på nästa fikatur Pigmachine.

Själv var jag ut en sväng efter jobbet, men det blev bara 7.5 km med en ynklig medelhastighet på 13.2 km/h. Fast jag passerade i alla fall en dam på cykel. Hon såg lite förvånad ut. :-)

Jag riggar min cykel kärra med öltunna... ev liten bardisk.. ölglas/plastmugg medtades
1 mil med liten bardisk vore väl något.. :)

..då behöver vi bara nån som trampar åt oss, så ska det nog bli en trevlig mil :) Får inte glömma en klotgrill på flaket också, då slipper vi slåss med kniv för att få tag på en grillplats när sådan krävs!

Fan jag har aldrig vart så sugen på en cykeltur som jag är på denna! Vi kanske ska lämna cyklarna hemma så vi inte super bort dom?

nänä 2 hjul skall det vara.. sen hur många det blir tebax visar sig.. 2 tallar & en gråsten
Skall juh vara en HappyRide inte sjöslag.. eller.. finns säkert nån pöl efter milen man kan vålta ner i...

Får väl prova 200m rygg ala happystile i nån leris..
Håller på renoverar min Giant Boulder500 så man har en "dragbil" till bardisken sen :)

Kollade just med stilpolisen:

Det är rött vin till kolfiber och vitt till Aluminium/Kolfiber. hårdingar som kör stål får dricka Tysk fulskumpa-

Hahahahaha GLT.... spikad.... Då får det bli en vinbar på kärran då :) rött & vitt....
Nån som tror på alvar att vi kommer att komma 1 meter från spårcentralen ????

Kanske kan man stoppa lådvinspåsen i camelbacken istället för vattenblåsan.. det lär ju underlätta så slipper man söla med plastglas o grejjer. Man gör bara en slangconverter direkt till tappkranen så är saken biff!

Vår första RR ser väl ut nåt såhär
GLT.jpg ht=403

Tillbaka
Topp