Kungsleden på Mountainbike i sommar

simonlauta

Ny medlem
Hej!
Är intresserad av att cykla kungsleden på Mountainbike i sommar. Närmare bestämt vecka 27. Räknar med att expeditionen tar ca 10 dagar. Jag är av den sociala typen och därför vill jag gärna ha med mig någon. Finns det någon intresserad här på happymtb?

Jag har faktiskt tänkt att göra något liknande, dock i höst alternativt nästa sommar. Dock vill jag ha lite mera insikt rent logistik och boende mässigt. Hur tar sig från t.ex. slut till början när man kört färdigt, jag misstänker att det blir lite väl mycket att köra åt båda hållen. (Åtminstone för mig)

Och sen är det väl 100 andra frågor bara vad man ska packa med sig, hur man ska packa allt osv. Men det är absolut en sån där sak man vill bocka av från: "Saker man ska göra innan man dör"

Jag skulle dock vilja göra något liknande fast på en kortare sträcka med en max två övernattningar i förberedande syfte, det är bra att veta vad man ger sig in på. :-)

Skriv lite om dig själv. Hur gammal du är, intressen, vad du har för hoj, om du är hyfsad åkare eller ganska grön, kondis nivå och hur långt du kan cykla på en dag etc. Tänker du campa eller göra dagsutflykter.

Så blir det nog lättare att hitta några som passar! Lycka till! :)

Jag och frugan rullar några dagar kring midsommar från ammarnäs och nedåt. Hade gärna cyklat hela men det kanske får bli till hösten eller nästa sommar.

Jag har faktiskt ändrat rutten nu. Planerar istället att cykla från Abisko till Nikkaloukta med en paus vid Kebnekaise Fjällstation ett par dagar. Det är fortfarande v27 som gäller. Känner att jag skulle planerat det längre innan för att cykla hela Kungsleden. Men den här sträckan blir perfekt till att reka. Behöver fortfarande få med mig någon då jag inte är speciellt sugen på att cykla ensam. Det kanske är något för dig Wee? :)

Det kommer nog att finnas gott om annat sällskap där.

Hade jag funderat på nåt liknande hade info om övernattning, o tempo samt längd på cyklingen varit avgörande för om jag skulle känna mig lockad att söka sällskap.

Misströsta inte när du kommer till tjäktjapasset :-)

IMG_0109_resize.JPG

Tillbaka
Topp