La Marmotte 2012

La Marmotte 2012
Har äntligen gjort slag i sak och anmält mig till La Marmotte 2012 7:e Juli.

Hade tänkt mig att flyga ner till Lyon på fredag, ta en hyrbil. Bo på nått pensionat i Bourg D'oisans, köra mig helt slut på lördag och sen flyga hem från Lyon på Söndag, en fransk weekend alltså.

Någon som har liknande planer och är sugen på sällskap?

La Marmotte 2012
Anmälan gick på nätta tusenlappen. Resa verkar gå på mellan 1600-2000 just nu (beroende på hur mycket man vill vänta vid mellanlandning).

Hyrbil kostar runt tusenlappen och boende (med frukost) har jag hittat för runt 70 euro natten för dubbelrum. Totalt alltså 1000+2000+500+700 = ca 4200 per skalle för logistik och boende om man är 2.

/ Peter

Leo

Ny medlem
La Marmotte 2012
Så, nu är jag anmäld till 2012, Oisans Trophy - 4 lopp där La Marmotte ingår. Blir andra gången jag kör detta, förra gången var det 2010. :-) Spana in lite bilder och ride reports på http://happymtb.org/forum/read.php/1/1439377/page=1

Länk till anmälan: http://www.sportcommunication.info/web2010/inscription.php?langue=2

Märkligt nog stod det tidigare att anmälan för enbart La Marmotte öppnar 1 december. Kollade inte då, men nu står det "MARMOTTE REGISTRATION CLOSED". Kan mycket väl vara så att platserna till enbart La Marmotte är slut redan efter två dagar. Tur att jag ändå ska köra Oisans Trophy, där La Marmotte ingår. Där finns det platser kvar, rekommenderas!

/Leo

AC

Medlem
La Marmotte 2012
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Så, nu är jag anmäld till 2012, Oisans Trophy -
> 4 lopp där La Marmotte ingår. Blir andra gången
> jag kör detta, förra gången var det 2010. :-)
> Spana in lite bilder och ride reports på
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1439377/page=
> 1
>
> Länk till anmälan:
> http://www.sportcommunication.info/web2010/inscrip
> tion.php?langue=2
>
> Märkligt nog stod det tidigare att anmälan för
> enbart La Marmotte öppnar 1 december. Kollade
> inte då, men nu står det "MARMOTTE REGISTRATION
> CLOSED". Kan mycket väl vara så att platserna
> till enbart La Marmotte är slut redan efter två
> dagar. Tur att jag ändå ska köra Oisans Trophy,
> där La Marmotte ingår. Där finns det platser
> kvar, rekommenderas!
>
> /Leo

Jag anmälde mig 1 december, blev fullt på en dag!!

Körde även 2011 efter ditt inspirerande ride report ;-)

hajtand

Ny medlem
La Marmotte 2012
Funder på Leos race , la trophe. Är någon sugen på detta? Peter? Tänkt bila ner och det finna plats över i bilen. Tänkt anmäla mig senast i Januari

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Så nu har jag anmält mig till Oisans Trophy, skall försöka dra med mig några fler skåningar, vi får se hur det går. Frugan dock helt oförstående över hur ett lopp kan bokas fullt på en dag och min enda chans att cykla det är att cykla 3 till... Tur kallar jag det...

La Marmotte 2012
Jag har bokat in mig på 1 och kommer eventuellt att sträcka mig till 2 genom Grimpe d'Alpe dagen efter.

Men tyvärr, något mer än så tror jag varken tid, ork eller tillstånd hemmifrån sträcker sig till ;-)

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Tittade på boende igår kväll, shit vad det var svårt, lyckades till slut hitta en lägenhet i Alpe d'Huez som jag "panikbokade". Fick lägga alla krav/önskemål åt sidan och prioritera tak över huvudet ;)

Leo

Ny medlem
La Marmotte 2012
Ja, det är inte lätt att hitta bra boende om man inte är tidigt ute. Jag bokade en lägenhet i Bourg d'Oisans redan i juli, dvs ca 11 månader innan loppet går. :-)

/Leo

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Leo skrev:
> Ja, det är inte lätt att hitta bra boende om man
> inte är tidigt ute. Jag bokade en lägenhet i
> Bourg d'Oisans redan i juli, dvs ca 11 månader
> innan loppet går. :-)
>
> /Leo

Sökandet går vidare, men alltid skönt att ha en utväg, om jag hittar något "bättre" så ryker EUR 30 som var depositionen för bokningen, går att leva med. Får kolla in var jag ska bo 2013 när jag kommer ned ;) Men att alltid avsluta cykelturen med 21 svängar uppför Alpe d'Huez måste vara värt en del :)

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Fick min bekräftelse på loppen idag, 14 dagar inte så snabba grodätarna. Verkar som jag hamnat i startgrupp E om jag tolkar det rätt. Någon som har koll på detta ?? Inte mycket till info på deras hemsida, vad jag kan hitta iaf...

AC

Medlem
La Marmotte 2012
puzzled skrev:
> Fick min bekräftelse på loppen idag, 14 dagar
> inte så snabba grodätarna. Verkar som jag hamnat
> i startgrupp E om jag tolkar det rätt. Någon som
> har koll på detta ?? Inte mycket till info på
> deras hemsida, vad jag kan hitta iaf...

Vilket startnummer har du?

07:00 - Start 1-1999
07:30 - Start 2000-3999
07:50 - Start 4000 +

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Bra fråga, men har kommit fram att jag tillhör de 4000+ iaf, ger sig nog på plats. Skall bli gott att få klättra lite, snart dags, första rundan blir ju inte att leka med den heller. Vajauny som lite uppvärming den 1/7.

Bilagor

• vajany.gif
    vajany.gif
    37.3 KB · Besök: 10

Leo

Ny medlem
La Marmotte 2012
Ja, då är det dags att packa ner cykeln inför Oisans Trophy. Första loppet, Vaujany Master går på söndag som sagt.

Vi ses vid starten om inte innan, är därnere redan på fredag kväll. Ska cykla lite till under andra veckan, dvs efter La Marmotte, så om någon av er är sugna på att hänga med på en runda så hör av er.

Har startnummer 90 på Vaujany Master och Prix des Rousses, sen nummer 69 på La Marmotte och Grimpée de l'Alpe.

/Leo

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Vi kommer ned Lördag lunch, övernattar i Basel på fredagen, hoppas hinna rulla några mil på lördagen så "dammet" går ur benen. Start nr 1703 på Vajauny & Prix des Rousses, 5828 på Marmotte & Grimpée de Alpe. Om vädret tillåter går det inte att ta miste att jag kommer från sverige ;) Fick inte mer än 10 dagars semester från familjen så jag flyger hem på måndagen efter grimpée de Alpe.

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Kul att träffas irl, dagens "lilla" etapp var helt ok, förutom att man inte visste att målet var flyttat 2 km längre upp med 7-10 % lutning... grundlurad minst sagt.

Vaujany Masters blev min allra första DNF, hoppade av uppe på Alpe d´huez, hade tydligen tappat regnjackan på vägen och huttrade efter depåstoppet, lägenheten bredvid banan... Tja, vågade inte riskera La Marmotte och "vek" ned mig och hoppade in i en varm dusch istället.

Leo

Ny medlem
La Marmotte 2012
Igår var det sista etappen i Oisans Trophy och i förrgår var det La Marmotte. Allt har gått riktig bra, lyckades bättra alla mina tider sen sist. Snart kommer en längre uppdatering, här lite från dagarna innan loppet: http://contitestteam.blogspot.fr/

/Leo

Bild från målet efter söndagens bergstempo uppför Alpe d'Huez:
IMG_7826.jpg

Jag, Mikael Forsby+son

ps. Resultat finns på http://www.sportcommunication.com/

Senast ändrad:

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Härliga bilder Leo, John & jag hade en bra vecka med. Vi fick starta sist på La Marmotte och då menar jag verkligen sist, med ca 200 bakom oss och 6.800 framför, slalom upp för alla backar ( förlorade säkert den dryga timmen jag var efter dig på detta ;) ). Inga problem dock, ingen som bråkar om man ber dem flytta sig lite åt sidan, oftast inget behov av det ändå. Får hoppas på en lite bättre startplats nästa gång... Sverigetröjan som alltid en succé och man får glada tillrop när man som minst anar det. Enda missen från min sida var att jag glömde kolla utsikten på Col du Galibier :(

För er som funderar på att cykla dessa lopp, sluta, bara åk....

DT

Aktiv medlem
La Marmotte 2012
Verkar kul det där, La Marmotte SUB 7 får bli utmaningen 2013!

Det är ju bara 25 i rullsnitt, borde vara uppnåeligt även om det är lite kuperat. ;-)

puzzled

Ny medlem
La Marmotte 2012
Allt är möjligt, jag gjorde 7.43 på VR i år som "referens"... Jag tar en sub-8 på La Marmotte först, 8.06 i år tror jag det blev.

en hel del danskar där och de hade "Berget är domare" tryckt på byxorna, stämmer rätt bra..

SteffoN

Medlem
La Marmotte 2012
Efter ha cyklat stora delar av loppet (saknar Galibier från Valloire sidan) kan jag inte vara mer än grymt imponerad av Leo och Mikael (+ alla andra tusen) som kör så snabbt (eller alla som genomför loppet), visserligen går det på bra nedför, men uppför håller man inga 25 snitt ;)

Hoppas kunna köra detta nästa år kanske.

Valde fel dag upp till Croix de Fer:

Col de la Croix de Fer, 10 juli:
IMG_8077.jpg"

Col de la Croix de Fer, 11 juli:
SAM_2295-002.JPG

;)

DT skrev:
> Verkar kul det där, La Marmotte SUB 7 får bli
> utmaningen 2013!
>
> Det är ju bara 25 i rullsnitt, borde vara
> uppnåeligt även om det är lite kuperat. ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer