Lagersaldo vs verklighet

trailbiker

Aktiv medlem
Lagersaldo vs verklighet
Vilka svenska åf på nätet har ett lagersaldo som stämmer? Beställde grejer från Evalds i söndags (i lager) men skickas imorgon "då dom väntar på saker". Hade gått fortare från Tyskland, och mindre irritation. Vilka kör med öppna kort så man vet till nästa gång?

Lagersaldo vs verklighet
Bikester (kanske mer tysk än svensk iofs) tycker jag alltid brukar ha ett korrekt lagersaldo, t.o.m. så detaljerat att det i slutet står 3 eller 2 eller 1 ex. kvar av aktuell vara.

Lagersaldo vs verklighet
Bike-components.de brukar funka för mig. Tror det kanske hänt 1-2 gånger på dussintals beställningar och hundratals varor att en vara som stod som i lager visade sig ta 2-3 dagar att få in. Snabb leverans (åtminstone tills Postnord får paketet), hyfsat billig frakt och ett enooormt sortiment.

Lagersaldo vs verklighet
geologen sa:
Bike-components.de brukar funka för mig. Tror det kanske hänt 1-2 gånger på dussintals beställningar och hundratals varor att en vara som stod som i lager visade sig ta 2-3 dagar att få in. Snabb leverans (åtminstone tills Postnord får paketet), hyfsat billig frakt och ett enooormt sortiment.

Nu sa han dock svenska åf. Annars är ju sajter som wiggle, CRC osv väldigt bra och har alltid haft korrekt lagersaldo när jag beställt.

Lagersaldo vs verklighet
geologen sa:
Också min go-to.

Anledningarna att supporta de svenska har jag inte lyckats hitta. De kan ju inte konkurrera och jag är inte så intresserad av välgörenhet för att hålla liv i en svensk näthandel nån stans långt bort med tveksam service. Det får vara mer lokalt om det ska ha ett värde så mina lokala pengar går till verkstadstid istället, det ger mig ett stort värde i utbyte.

Lagersaldo vs verklighet
Kan tycka det är viktigare att stötta det svenska jordbruket och vår nationella matproduktion istället för halvtaffliga cykelhandlare. :)
Tyskarna har oftast bättre priser, bredare sortiment, och är vanligtvis korrekta och snabba med leveranserna.

Lagersaldo vs verklighet
Örjan Lax sa:
Bikester (kanske mer tysk än svensk iofs) tycker jag alltid brukar ha ett korrekt lagersaldo, t.o.m. så detaljerat att det i slutet står 3 eller 2 eller 1 ex. kvar av aktuell vara.
Har beställt därifrån en gång. När de inte hade skickat efter 5 dagar och varorna fortfarande "fanns i lager" mailade jag och frågade. Två dagar senare svarade de att lagersaldot var fel på en artikel och att jag skulle få tillbaka pengarna för den varan. 4 dagar efter det mailade de igen och sa att hela ordern hade blivit annullerad.

Aldrig mer Bikester

Lagersaldo vs verklighet
Nu har jag inte beställt därifrån, men cykelmagneten tror jag inte har sånt system, det blir dock att de inte har ett stort sortiment i e-shopen som andra butiker och är mest landsväg, men det mesta kändes som det är sånt de har på lager.

Lagersaldo vs verklighet
Örjan Lax sa:

Är det mer än deras hemsidedomän som är svensk? Lagret finns i tyskland och skickas som bulksplit till sverige, därav att allt tar 3-5 dagar leverans minst.

Lagersaldo vs verklighet
Spacekitty sa:
Örjan Lax sa:

Är det mer än deras hemsidedomän som är svensk? Lagret finns i tyskland och skickas som bulksplit till sverige, därav att allt tar 3-5 dagar leverans minst.
De har tydligen ett samarbete med Addnature i Stockholm i alla fall. http://www.mynewsdesk.com/se/addnat...nar-ny-konceptbutik-ihop-med-bikester-1347158

Lagersaldo vs verklighet
Örjan Lax sa:
Spacekitty sa:
Örjan Lax sa:

De har tydligen ett samarbete med Addnature i Stockholm i alla fall. http://www.mynewsdesk.com/se/addnat...nar-ny-konceptbutik-ihop-med-bikester-1347158

Att hyra en lokal med någon annan i sverige betyder inte att det är ett svenskt företag. Läs här istället. https://www.bikester.se/kundservice-information/om-bikester/foeretagsinformation.html

Mitt senaste beställda paket är just nu i Lübeck.

Lagersaldo vs verklighet
Spacekitty sa:
Örjan Lax sa:
Spacekitty sa:
Örjan Lax sa:

Att hyra en lokal med någon annan i sverige betyder inte att det är ett svenskt företag. Läs här istället. https://www.bikester.se/kundservice-information/om-bikester/foeretagsinformation.html

Mitt senaste beställda paket är just nu i Lübeck.
Vilket var anledningen att jag skrev just "kanske mer tysk än svensk iofs" !

Lagersaldo vs verklighet
Spacekitty sa:
Örjan Lax sa:

Beställde igår och ska enligt postnord komma imorgon, tycker det är riktigt bra iaf.

Lagersaldo vs verklighet
Det är Wiggle och Bikester som kör med "öppna kort" i så fall av min erfarenhet.

Kommer ihåg att det klagades på Cykelkrafts lagerstatus här för ett litet tag sen och jag har råkat ut för det där själv; behövde en kedja och Cykelkraft ligger relativt nära mig och enligt hemsidan så hade butiken kedjan i lager men väl framme så blev det ett "tyvärr, vi har haft problem med vår leverantör". Istället blev det en längre cykeltur bort till en "stabil" LBS här i Göteborg med hoppet (och känslan) att de hade just den kedjan jag behövde. Det hade dom.

Så, antingen kör du på ovannämnda nätsajter eller så har du turen att ha en riktigt bra cykelbutik i stan som ser till att ha ett påfyllt lager.

Lagersaldo vs verklighet
Sportson anger "I butik, kan hämtas inom 2-3 dagar" och grön plupp.
Vad är det för självmotsägelse? Om det finns "i butik" är det ju bara att gå dit och köpa? Eller är det bara dålig svenska: "Kan hämtas i butik inom 2-3 dagar"

Tillbaka
Topp