lång o okunnig

soilwork

Ny medlem
lång o okunnig
god dag, första i nlägg på forumet, tänkte bara kolla om de finns nån som kunne komma med litta råd till mig 198 cm lång 95 kg på morgonkvisten, har typ ingen erfarenhet av att cykla rundor o skog o mark förutom när man cykla litta i ungdomsåren. Vad ska man som långstör ha i åtanke när man ska skaffa lämplig cykel att ha o köra ganska hårt med, e väl beredd på att lägga uppåt 10000 om de så att man då får en stabil stryktålig cykel. tacksam för tips o råd

lång o okunnig
Jag vet inte om jag med mina fjuttiga 192cm/83kg kan vara till hjälp... Men jag tror mig förstå att du söker en skogscykel och jag kan bara säga att för mig var det ett stort lyft förra året då jag införskaffade en 29" mtb. Det finns både för och nackdelar med stora hjul men mest gymsamt är det för långa personer.

lång o okunnig
tackar för responsen, ja antar att de e som man kan läsa att man får prova o känna sig fram o se va som passar ens ståtliga figur, men e de så att utbudet får stora cyklar e mindre ( eehhhh ) eller finns alla modeller o märke i större utförande, tänkte osså kolla om de e nån som känner till nån bra cykelhandlare i malmö området.

Tillbaka
Topp