Långa Billingeracet 2010

Långa Billingeracet 2010
Med stil och finess uppför strupen...
Sebbe.jpg ht=725

Långa Billingeracet 2010
Är det nån som har lite åkteknik att sälja? Jag skulle behöva en hel massa! Det går inte fort för mig på stigarna, speciellt inte när det är en massa hala rötter att navigera mellan.

19:e man i H30 på 3:52:50. Bättre än förra året men fortfarande 24.3% efter vinnaren.

Tror dock det fanns lite mer att ge. Jag tappade snabblåset på kedjan efter 2h40m och fick sätta dit ett nytt snabblås. Tog mig tyvärr 4 minuter eftersom kedjan hade trasslat till sig nåt alldeles förfärligt. Turligt nog hade jag köpt extra snabblås igår, annars hade jag tvingats bryta. Oturligt nog hade jag precis kommit in i "andra andningen" och avancerade genom fältet. I mina försök att ta igen lite tid efter stoppet drog jag på mig kraftig kramp och fick stanna till och massera.

Bara att ta nya tag om 4 veckor på Lida Loop...

Långa Billingeracet 2010
Tack Skövde CK för ett kanonarrangemang som vanligt. Stigarna var lite lagom leriga och vädret var perfekt. Själv tog jag helt slut efter 65km, de sista 15km var riktigt sega. Som tur var fanns det fler som var trötta så jag tappade inte alltför många placeringar trots allt.

Långa Billingeracet 2010
Lite bilder från dagen!

Fredrik Edin tar hem bergspriset.
IMGP3630.JPG ht=503

Björn Skövde CK
IMGP3637.JPG ht=565

Täten vid 41km.
IMGP3642.JPG ht=457

Täten uppför strupen.
IMGP3646.JPG ht=485

Alexander Wetterhall uppför strupen.
IMGP3647.JPG ht=522

John Karlsson,Svensk mästare i multisport 2009
IMGP3650.JPG ht=581

Långa Billingeracet 2010
Tack för ett mycket bra arrangemang. Extra plus för möjligheten att lämna in överdragskläder vid starten. Någon som vet hur det gick för den cyklist som i mitten av startbacken missade att se upp för mittrefugen och körde rätt in i trafikskylten? Såg väldigt otäckt ut.

Långa Billingeracet 2010
Stort tack till Skövde ck för ett superbra arrangemang! Tycker den biten som gick utför bland ett hav av vitsippor var härlig! Inte helnöjd med resultatet men kul var det!
Kändes som att det var lerigare än 2009?!

Långa Billingeracet 2010
Tack för ett toppenarrangemang!
Härligt att långloppscupen börjar med ett långt lopp!

Visst var det geggigare i år!
Backarna kändes längre oxå.
Och motvinden ihärdigar.
(eller var det träningen?)

Tack som sagt jag ser redan fram emot 2011!

Långa Billingeracet 2010
smart tänkt :)

jag antar att det är så resultatlistan för 2010 har hittats också, för den finns inte heller länkad från hemsidan... i alla fall inte den hemsidan jag kikar på.

Långa Billingeracet 2010
jeppman88 skrev:
-------------------------------------------------------
> Stort tack till Skövde ck för ett superbra
> arrangemang! Tycker den biten som gick utför
> bland ett hav av vitsippor var härlig! Inte
> helnöjd med resultatet men kul var det!
> Kändes som att det var lerigare än 2009?!

Singletrackbitarna i vitsippeskogen var helt fantastiska :)
Jag tycker det var mindre lera (men sugande grusvägar av blötan ändå)

Långa Billingeracet 2010
fredrikw skrev:
> jag antar att det är så resultatlistan för 2010
> har hittats också, för den finns inte heller
> länkad från hemsidan... i alla fall inte den
> hemsidan jag kikar på.

Du får nog ta och göra en refresh i din webbläsare. Preliminära resultat lades upp igår, och i morse fanns en länk till bilderna. Båda på förstasidan. :-)

Långa Billingeracet 2010
ja, nu är visst förstasidan uppdaterad i min webbläsare också :) märkligt att den inte var det tidigare, har aldrig haft sådana problem tidigare.

Långa Billingeracet 2010
körde du med vindjacka och bara knän? värsta pendlarutstyrseln ;) skämt åsido, blev det inte sjukt varmt? jag körde inte ens med vindväst 2008 när det var +2 och snöblandat regn vid starten... jag hade armvärmare som enda förstärkningsplagg och tyckte det var perfekt för väderleken.

Långa Billingeracet 2010
fredrikw skrev:
> körde du med vindjacka och bara knän? blev det inte sjukt varmt?

Nej, jag är en frysskit så det blev riktigt behagligt större delen av tiden.

Långa Billingeracet 2010
fredrikw skrev:
> Tack Skövde CK för ett kanonarrangemang som
> vanligt. Stigarna var lite lagom leriga och
> vädret var perfekt. Själv tog jag helt slut
> efter 65km, de sista 15km var riktigt sega. Som
> tur var fanns det fler som var trötta så jag
> tappade inte alltför många placeringar trots
> allt.

+1

Första gången jag körde. Men det var riktigt kul. Blir att köpa ny hjälm dock, gjorde en praktvurpa i stupen efter depån vid 2.6 mil. Så nu vet man att hjälmen skyddar.

Fick en rolig kommentar av en funktionär som stod innan strupen.

-Ja, det är nu det börjar. Lycka till!

Jaha, tänkte jag. Så jävla farligt kan det väll inte vara, men shit vad fel jag hade. Den klättringen var ju brutal. Tur att jag hade syster som skrek på mig genom hela backen.

Långa Billingeracet 2010
Vet ej hur det slutade men långa backar var det. Riktigt rolig bana. Nu har man fått blodad tand Lida
nästa och framförallt Ränneslättsturen som är en snabb och härlig bana med mycket stig, inte lika mycket rötter och sten som Billingen. Nu har man 4 veckor kvar till Lida, man längtar redan.

Långa Billingeracet 2010
Jag undrar bara om det är någon som har koll på hur tidtagningen gick till. Jag hade 1,25 på min cykeldator när jag gick i mål på korta motionsrundan. I resultatet står det 2,32. Jag körde hem till Stöpen efter loppet på tävlingsbanan, alltså rydsrundan fram till den tekniska zonen och var hemma efter 2,10 inkl första varvet enligt cykeldatorn.

Inte för att det spelar någon roll egentligen, blev bara lite retad idag när tiden stod i tidningen :)

Långa Billingeracet 2010
PappaG skrev:
> Jag undrar bara om det är någon som har koll på
> hur tidtagningen gick till. Jag hade 1,25 på min
> cykeldator när jag gick i mål på korta
> motionsrundan. I resultatet står det 2,32. Jag
> körde hem till Stöpen efter loppet på
> tävlingsbanan, alltså rydsrundan fram till den
> tekniska zonen och var hemma efter 2,10 inkl
> första varvet enligt cykeldatorn.
>
> Inte för att det spelar någon roll egentligen,
> blev bara lite retad idag när tiden stod i
> tidningen :)

Din cykeldator kanske bara mäter tiden då cykeln är i rullning? Annars var det ju otur att det var åt 'fel' håll =p

Långa Billingeracet 2010
Jo det är auto start/stopp så viss skillnad kan jag se att det blir, men över en timme? Jag tror att dom helt enkelt har skrivit fel med en timme. Det ska vara 1,32 och inte 2,32. Men som sagt det spelar ingen roll.

Långa Billingeracet 2010
Jag satte filmkameran i händerna på två toppentjejer och skickade ut dom i söndags.
Stort Tack till Therese och Josefin!!
Jag och lillebror, Simon, har redigerat och blev klara ikväll. Finns i bättre kvalitet (Full HD) så om någon är intresserad är det bara att höra av sig.
Jag kan bara hålla med om att det var en bra tävling, det blev en bra comeback =)
Benen räckte till ca 60km, sen gick det saktare och de som kört "åtta-tvåor" i vinter började köra förbi, en efter en.
Men men, för att startat träningen i mars så är jag nöjd med att kommit runt.

Länk till filmen: http://www.vimeo.com/11838974

//Sebastian

Senast redigerad av en moderator:
Långa Billingeracet 2010
Jag hade önskat fler kameror. Då kan vi göra riktigt bra filmer sen =)
Det hade varit obetalbart att se hur dom plågade varandra uppför strupen
(sista stigningen, 1 320 meter lång med en höjdskillnad på 132 meter vilket ger en stigning på 10% i genomsnitt, efter 80km)

Långa Billingeracet 2010
Tack för din uppmärksamhet. Jag ber om ursäkt. Det var ljud när jag laddade upp den. Jag har inget svar på varför det försvunnit men lovar att åtgärda detta.
Jag lägger in ett inlägg här så fort en ny version är uppladdad.

Senast redigerad av en moderator:
Långa Billingeracet 2010
bra tävling! Kul bana, bra arrangemang som alltid i Skövde! Kommer aldrig att glömma överaskningseffekten av strupen 2005 när jag svor rejält åt tävlingsledningen på väg uppför hehe :)

Långa Billingeracet 2010
zetec skrev:
> Jag satte filmkameran i händerna på två
> toppentjejer och skickade ut dom i söndags...
> //Sebastian

Galet bra jobbat att fixa ihop en film och bjussa på! Två tummar upp!

Tillbaka
Topp