Långa långbyxor för DH och trail

De byxorna ni testat som inte är cykelspecifika. Hur är de bak? De som konstrueras för cykling brukar ju vara högre bak och lite lägre framtill.

Nån som testat fox?

Jag fick mina burner II för ett tag sen och är nöjd. Lite onödigt med ventilhål för vinterkörning men det blir nog bra.

Dickies 874. De går att få tag på i rålängd så att man kan lägga upp dem själv. Väääldigt slittåliga och torkar snabbt men de passar kanske bättre till pendling än för enduro etc.

Jag gillade inte alls RR byxorna. Lager 157 modell använder jag till allt - cykling, vandring och allmänt fix. Håller än så länge.
Jag testade Lager 157 brallorna, M va för tighta och lågt skurna och L va TOK-stora!!
Men jag gillade stretchpanelerna över stuss och knä och det tunna tyget, men passformen va urusel. Jag är 178cm/74kg.

Jag testade Lager 157 brallorna, M va för tighta och lågt skurna och L va TOK-stora!!
Men jag gillade stretchpanelerna över stuss och knä och det tunna tyget, men passformen va urusel. Jag är 178cm/74kg.

Jag har S på 175cm/70kg. Dom är lite långa men med knäppningen nere funkar det. För priset tyckte jag det var en okej kompromiss ?

Jag tycker RR byxorna är ok utöver att sömmarna i skrevet är lite märkliga så att det ibland halkar ner och fastnar i sadeln och att det saknas justering i midjan. Annars bra, lång och smal passform med smala och bra benslut som inte fastnar.

Jag tycker RR byxorna är ok utöver att sömmarna i skrevet är lite märkliga så att det ibland halkar ner och fastnar i sadeln och att det saknas justering i midjan. Annars bra, lång och smal passform med smala och bra benslut som inte fastnar.
Dom hade bar S kvar, beställde och fick hem, sköna, men jag hade velat testa M också. Så det blev ett tillbakaskick :( Jag hoppas att RR släpper ett par nya uppgraderade byxor Snart. Dessa kommer inte att säljas mer.

Någon som testat Specialized Trail Pant?

Någon som testat Specialized Trail Pant?

Lite prisskillnad på dem och de från Itab… Själv kör jag ”moderna” hikingbyxor som är lite stretchiga den kallare delen av året, men just mina från North Face (billiga på XXL) är helt värdelösa vid mer än minimalt regn. Men en kall torr vinterdag är de suveräna med underställ. Och utan om vi snackar november eller sur-mars.

Lite prisskillnad på dem och de från Itab… Själv kör jag ”moderna” hikingbyxor som är lite stretchiga den kallare delen av året, men just mina från North Face (billiga på XXL) är helt värdelösa vid mer än minimalt regn. Men en kall torr vinterdag är de suveräna med underställ. Och utan om vi snackar november eller sur-mars.
Förr hade itab ett par regnbraller som var ruskigt bra till mycket. Lätta, billiga och hade tre kardborren på smalbenen, dessutom fanns det ventilation längst upp mellan midjeresåren och räwa.

Tillbaka
Topp