[Långlopp MTB] Cykelrallarn 1/6-2013. Segrare: Anders Ljungberg, Förbundskapten MTB

MTBiker

Aktiv medlem
[Långlopp MTB] Cykelrallarn 1/6-2013. Segrare: Anders Ljungberg, Förbundskapten MTB
Cykelrallarn 1-juni 2013, en blivande cykelklassiker!

Här diskuterar vi allt som rör Cykelrallarn 2013

2 juni 2012 stod 250 cyklister och väntade på startskottet i historiens första CykelRallare. Tongångarna efter målgång tydde på att vi har något stort på gång!
Därför laddar vi redan för att göra festen ännu större och bättre! För att kunna säkerställa kvaliteten så har vi till 2013 satt ett anmälningstak på 700 cyklister. Så tveka inte att boka in datumet och säkra din plats redan när anmälningen öppnar den 1 mars!
Starten går i Bottnaryd och gör en slinga kring bygden, bland annat ska två berg passeras och cyklisten når banans högsta punkt på 320 möh. Efter ca 20 km återkommer du till Bottnaryd och påbörjar färden mot Hallbystugan via den gamla Ulricehamnsbanan från 1940. Sista milen inne i Hallbyterrängen är lite mera kuperad och teknisk.
Du kan också välja att cykla HalvRallarn på ca 35 km med start i Bottnaryd och målgång i Hallbystugan som är ett kortare och något enklare alternativ.
Varmt välkomna till en blivande cykelklassiker 1/6-2013!

http://www.rallarloppet.se/cykelrallarn-12352193

Förra årets tråd: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1786568/1897229#msg-1897229

Bilder från Cykelrallarn 2012: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.453150581363157.106618.197177586960459&type=3

Video från Motionsledet:

Senast ändrad:
Hahaha vilket skämt! Stod eksakt samma sak på hemsidan ju.
Smygreklam eller??? ;)

Smygreklam? Jag skulle välja att kalla det för helt vanlig reklam. För ett helt vanligt lopp. Med helt vanliga människor, i helt vanlig miljö. Inget märkvärdigt alls. Säkert ett kul lopp!

Det enda skämtet här är du, yolo.

greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Smygreklam? Jag skulle välja att kalla det för
> helt vanlig reklam. För ett helt vanligt lopp.
> Med helt vanliga människor, i helt vanlig miljö.
> Inget märkvärdigt alls. Säkert ett kul lopp!
>
> Det enda skämtet här är du, yolo.

Exakt. Är väl inte helt ovanligt att medlemmar i en förening använder forumet för diskussion kring ett lopp.

yolo! Du är oxå välkommen att cykla.

Jag cyklar BARA freeride! Är det en sån tävling?? Nä tänkte väl det!!

yolo! skrev:
> Jag cyklar BARA freeride! Är det en sån
> tävling?? Nä tänkte väl det!!

Då tycker jag att du kan skriva i de trådar som handlar om freeride.

Här e ju ingen indelade delar, hittar inget . Men du gjorde ju reklm.

yolo! skrev:
> Här e ju ingen indelade delar, hittar inget . Men
> du gjorde ju reklm.

Detta är inte reklam, detta är samhällsinformation!

Arsozath skrev:
> yolo! skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här e ju ingen indelade delar, hittar inget .
> Men
> > du gjorde ju reklm.
>
> Detta är inte reklam, detta är
> samhällsinformation!

Nästan livsviktig information.

Hade det varit gratis så hade du haft rätt. Nu är det reklam för tävling. = BETALA!

Bengt Granlund skrev:
> Tråkigt att vi fått in ett nytt troll.
> Verkar vara en trevlig tävling MTBiker

Trollen kommer och går. Inte så mycket att bry sig om.

Ja det är ett kul arrangemang. Banan och arrangören står redo för en tävling som snabbt kan växa till +1000 startande.

Såg den redan förra året, lovar göra ett försök att få en plats i år. Trevligt med ett lopp som inte är 70 mil hemifrån! ska bara försöka att inte glömma 1 mars annars är väl det fullt på ett kick det också :)

Körde förra året.
En trevlig tävling med en relativt lättåkt bana. Ganska mycket grusväg men även några singeltracks. Gillade speciellt dom sista kilometrarna innan mål.

Tyvärr blir det ingen start för mig 2013, då en semesterresa är planerad.

alm skrev:
> Körde förra året.
> En trevlig tävling med en relativt lättåkt
> bana. Ganska mycket grusväg men även några
> singeltracks. Gillade speciellt dom sista
> kilometrarna innan mål.
>
> Tyvärr blir det ingen start för mig 2013, då en
> semesterresa är planerad.

Semester är också trevligt. Du får sikta in dig på 2014 med förhoppningsvis +1000 startande :)

Vi håller som bäst på att fixa till en film (utöver den som ligger på Vimeo av en av de tävlande) från förra årets lopp. Hoppas kunna släppa den innan helgen.

Som fd Ulricehamnare så är det synd att datumet krockar med KISS på Friends Arena. Får se fram emot 2014 istället. Går det att cykla rundan på andra tider på året, dvs inga avstända delar?

PinHead skrev:
> Som fd Ulricehamnare så är det synd att datumet
> krockar med KISS på Friends Arena. Får se fram
> emot 2014 istället. Går det att cykla rundan på
> andra tider på året, dvs inga avstända delar?

Det funkar bra. Jag hoppas att jag kan få fram en bra karta åt er.

KISS är ju rätt ballt det med :)

MTBiker skrev:
> PinHead skrev:
> -----
> > Som fd Ulricehamnare så är det synd att
> datumet
> > krockar med KISS på Friends Arena. Får se
> fram
> > emot 2014 istället. Går det att cykla rundan
> på
> > andra tider på året, dvs inga avstända
> delar?
>
>
> Det funkar bra. Jag hoppas att jag kan få fram en
> bra karta åt er.
>
> KISS är ju rätt ballt det med :)

Hade gärna sett en karta så man kan köra sträckan, behöver lite nya ställen att åka på.

MTBiker skrev:
> Jag hoppas att jag kan få fram en
> bra karta åt er.

Har du GPX-fil så vore det ännu trevligare. :)

PinHead skrev:
> MTBiker skrev:
> -----
> > Jag hoppas att jag kan få fram en
> > bra karta åt er.
>
> Har du GPX-fil så vore det ännu trevligare. :)

Det är planen.

Hallu.

Körde förra året, trivsamt bana. Lätt körd överlag, med någon go klättring.

Dock så var makadam stenarna inte trivsamma, usch vad det spåra och var tungtrampat. Samma den sista tekniska biten, den var lurig, hade nog sett den i mitten av loppet.

Hoppas kunna köra i år igen :) Den är i alla fall med i planeringen.

Jontas skrev:
> Hallu.
>
> Körde förra året, trivsamt bana. Lätt körd
> överlag, med någon go klättring.
>
> Dock så var makadam stenarna inte trivsamma, usch
> vad det spåra och var tungtrampat. Samma den
> sista tekniska biten, den var lurig, hade nog sett
> den i mitten av loppet.
>
> Hoppas kunna köra i år igen :) Den är i alla
> fall med i planeringen.

Håller med om makadammet, tur det inte var så lång bit. Vid 6:05 kör han ner på den fina singeltracken som avslutar loppet.

I söndags gick Rallarloppet på skidor av stapeln med nästan 1000 startande.
Vore riktigt kul om Cykelrallarn kunde locka fulla startled.

MTBiker skrev:
> I söndags gick Rallarloppet på skidor av stapeln
> med nästan 1000 startande.
> Vore riktigt kul om Cykelrallarn kunde locka fulla
> startled.

Tänker definitivt vara med i år också!

Har ni kommit med någon ny film från förra året förresten?

labradoren skrev:
> MTBiker skrev:
> -----
> > I söndags gick Rallarloppet på skidor av
> stapeln
> > med nästan 1000 startande.
> > Vore riktigt kul om Cykelrallarn kunde locka
> fulla
> > startled.
>
>
> Tänker definitivt vara med i år också!
>
> Har ni kommit med någon ny film från förra
> året förresten?

Nej. Men det är två filmer på G av killar som körde med Go pro. de gick väl imål på tider runt 2:40. Se lite lagom fort mao.

FTWTysken skrev:
> Öppnar anmälan idag?

Jag kollar upp detta. Borde öppnat idag.

Jag också, väntar på leverans av min första MTB så får väll se om jag tagit mig vatten över huvudet men kunde inte motstå att anmäla mig då starten går några hundra meter hemifrån...

Jag har försökt att läsa mig till på hemsidan var i landet denna tävling går nånstans?

JannePa skrev:
> Jag också, väntar på leverans av min första
> MTB så får väll se om jag tagit mig vatten
> över huvudet men kunde inte motstå att anmäla
> mig då starten går några hundra meter
> hemifrån...

Det kommer bli bra. Trevlig bana som inte är så teknisk. Bra bana som klarar ett stort startfält.

Hittade några filmer från starten och en vätskekontroll från första upplagan av Cykelrallarn. De är rätt skakiga...

Nu har det torkat upp rejält så o det bara är normal nederbörd så kommer banan att vara torr och snabb. ungefär 3 veckor kvar nu! Glöm inte att anmäla dig :)

Satte på Furious Fred 2,25 idag på cykeln och körde lite grusväg, fick en go Cykelrallar känsla

har jag missat nåt? tycker det borde vara mer info om att loppet INTE startar och slutar på samma plats. Hur löses detta? läste nåt om nån buss, dock utan cykeltransport...verkar lite meckigt :P

Senast ändrad:
Det står i inbjudan.

Det är likadant på Skidrallarn.

Det löses med buss tillbaka till Bottnaryd (utan cykel). Det tar 10-12min med buss. Bevakad cykelparkering finns.

Ny film från Cykelralarn 2012.
Jag syns i starten, står rakt fram med vit hoj och försvinner som ett skott :)

Ahhrg.
Varför har du inte med den roliga delen i filmen, avslutningen i Hallby. Tror dessutom att jag kör om kameramannen 500m efter att kameran stängdes av :-)

Såg nånstans på hemsidan att det skulle vara lite ändringar i sträckningen, när kommer kartorna uppdateras? Kommer ni lägga upp nån gpx-fil på den nya sträckningen?

Nu är det ju bara 2,5 vecka kvar så nu måste man ju tagga upp sig lite.

/tobias

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp