Långweekend på vårvarmt Mallis

KungJulian

Aktiv medlem
Hösten närmar sig med stormande steg, vilket fått mig att fundera över nån liten vårtripp till varmare plats under tidig vår. Och visst är det säkert trevligt att ligga ute i ett par veckor och rulla runt och ha det bra, men det ter sig tämligen svårt att få till både ur kneg- och familjeprespektiv. Därför min fråga; är det nån vits att börja söka sig nån resa till Mallorca som går typ torsdag - söndag eller liknande, eller är det veckotripper som är the shit och det speglar sig i utbudet?

Långweekend är det absolut en vits med. Kolla vilka dagar de olika flygbolagen har avgångar till och från Palma och försök pussla in något (dock osäker på om deras vårtidtabeller har kommit än).

Med lite tur kan man få en fakiravgång t.ex. tidigt på torsdag morgon och återresa på söndag kväll, så att man får 4 cykeldagar på 4 dagars resa.

Det beror lite på när du ska åka och vilka flygtider som finns tillgängliga. Och var du bor. Jag skulle satsa på direktflyg om det finns tillgängligt. Arlanda - Palma tar ca 3:30. Köpenhamn - Palma ännu mindre. Mellanlandningar stjäl cykeltid. Hittar du ett tidigt morgonflyg Torsdag morgon och ett sent hem Söndag så kan du teoretiskt få 2 hela och 2 halva cykeldagar. Underskatta dock inte tiden det tar med transfer flygplats/hotell etc, ihopmeck av cykel alt. uttag av hyrcykel.
Chartern behöver inte vara ett dåligt alternativ, kolla Ving, de har 4-dagars resor till Palma med tidig avresa torsdag och sent hem Söndag under april. Åtminstone från Sthlm.

Fully agree med Skogling. Kostnaden och trasslet med cykeltransport på flyget uppväger inte att sitta på egen hoj. Hyr! Det finns skitfina hojar.

Ja hyra hoj är tanken. Bor i Dalarna så Arlanda är smidigast.

Hmm, låter som att det är görligt. Måste nog börja kolla runt. Och med det sagt så inser jag ju att jag kommer att beställa en trip...

Arnesson skrev:
-------------------------------------------------------
> Ryanair flyger till Palma från Västerås också.

Oj, nu blir det chipstråd...

Men inte Malllis och chips i samma tråd jag blir sjuuuuukt sugen på att åka NU! En påse chips efter en svettig dag i solen där nere.... det blir inte godare än så. Fast de spanska chipsen är liksom inte riktigt lika bra som svenska. Fast de får duga i brist på bättre. Pringles levererar.Sour cream & Onion.

Tillbaka
Topp