Levi's Commuter, var köpa?

Loftberg

Aktiv medlem
Tjenare, Happys pendlarkollektiv!

Snabb fråga: efter att ha slitit sönder två av mina favoritpar (stora lår, gnisslande sadel och svettig gren) jeans, och sedan dess kört i den högst ocharmiga kombon mjukbrallor+överdragsbyxor (Göteborg, duh), har jag fått rekommendationen att prova Levi's Commuter-jeans. De ska väl finnas i den stretchigare 511-modellen som jag förstått det, fast förstärkta. Men var kan jag köpa dessa? Var just inne i Levi's Store, och han kunde tyvärr bara meddela att det inte verkar finnas att få tag på i hela Göteborg (trots enligt honom en relativt stor efterfrågan). Eller åtminstone svårt att hitta. Snabb Google-sökning ger mig Rose Bikes på webben, men det utbudet känns inte riktigt riktigt. Någon som har andra förslag? Levi's egen webshop? Vore ju förbaskat trevligt om man kunde prova dom innan.

// Erik

Levi's egen webshop kör jag med. Borde snart vara dags för julreor, hoppas det för mina närmar sig slutet.

Första paret köpte jag på NK men där finns de inte längre.

Angående hållbarheten så är de för mig som inte verkar slita så hårt på grejerna bättre än vanliga jeans men inte jättemycket bättre. Dock bekväma eftersom de stretchar bra. Torkar fort också. Färgar av sig som f*n när de är nya, jag kör mina några varv i tvättmaskinen innan jag ens börjar använda dem.

Oj, värt att notera det där med färgningen. Speciellt då jag egentligen aldrig tvättar mina jeans (men heller aldrig använder jeans mer än nödvändigt, speciellt inte vid fysisk aktivitet av något slag). Just nu pendlar jag med käringahoj och fetsadel, och tror det, i kombination med mina bens fysiska beskaffenhet, gör att slitage i gren och insida lår på byxor, ffa jeans, tilltar rejält. Är de förstärkta på något vis, eller är det bara något jag missuppfattat?

Tack för tipset, ska kika in Webshopen lite mer!

Inte förstärkta, bara annat tyg.

Ljusa möbler eller bilsäten är bara att glömma innan tredje eller fjärde tvätten. Det är åtminstone min erfarenhet av de som säljs otvättade.

Själv tvättar jag jeans precis som alla andra kläder. Aldrig riktigt förstått grejen med att inte tvätta. De får ju fläckar som allt annat efter ett tag :-)

Alright. Nej jag tycker bara de blir så förbannat stela och obekväma mer eller mindre hela första veckan efter en tvätt. Men givetvis, är de fläckiga, synligt smutsiga eller luktar Stockholms-trottoar, så får de ju åka in i maskin likt förbaskat. Och jag använder som sagt jeans relativt lite till vardags egentligen. Det är först nu med plugg på senare dagar som det börjat bli aktuellt igen. Annars så har jag alltid jobbat i av företaget bestämd klädsel, och när man väl kommit hem blir det att svida om till det mjukast möjliga som finns, alternativt inget alls.

Oskar sa:
Rattnalle sa:
Aldrig riktigt förstått grejen med att inte tvätta. De får ju fläckar som allt annat efter ett tag :-)

Jeans slits snyggare om man tvättar dem sällan. Kladda ner sig får man göra i andra kläder helt enkelt. :-)
Jag är väl för bra på att grisa ner mig helt enkelt ;-)

Stretchtyget blir annars inte särskilt stelt efter tvätt.

Senast ändrad:
Ossoami har hållbarare jeans i CorduraDenim. Finns numera till vuxna också, sen kanske de inte är lika snygga som 511:orna..
Har haft dom till barnen som gjort slut på vanliga jeans på en dag, inomhus! Ossoamis håller betydligt längre.

Det fanns, i alla fall för ca ett (kanske var två) år sedan på Levi-butiken i NK. Två modeller tom!
Själv tycker jag dom var lite över-reklamerade, lite stretchigt men ganska "tråkigt" tyg, som slets ganska snabbt...

Tycker att hållbarheten på mina Comuter var sådär. Mina rasade lite överallt, både på knän, benslut och bakdel, så jag kan inte skylla på cyklingen. Om någon sitter på tips på hållbara streetchjeans så är även jag idel öra.

Det är den typen av tyg även i Ossoami-byxorna. Vår äldsta har haft ett par såna jeans bra länge nu och använt dem mer än några andra byxor. Knäna är fortfarande hela.

Eller så köper man Nudie för där ingår gratis reperation/service men då måste man tvätta jeansen först vilket innebär att man kanske får gå väl länge med trasiga om man vill jobba in en go slitning ;-)

/C

Jag har haft 2 par, köpta på NK. De har haft delar av kollektionen (har en hoodie) vid Levi’s i kompassen också.
Var faktiskt där igår och frågade efter nya, för att det andra paret fick hål i baken (och även knät var på gång). Tror att de första höll bättre, de hade annorlunda tyg, mindre stretch tror jag, men förstärkning i grenen med två lager tyg.

Jag köpte tre par vanliga jeans (med 1% elastan) för halva priset på carlings istället.

OK Carl Josefsson, kan vi få reparation av baken på jeans att bli nästa mode tror du?

Jag köpte ett par Swrve i somras som har överlevt cykling hittills. Jag köpte dock inte i jeanstyg utan de tjockare i chinosmodell.

Rattnalle sa:
heklamama sa:
Verkar som Caliroots har.
Jag har lite olika typer och tycker inte 511-jeans modellen är den vassaste, föredrar chinos varianten:
https://caliroots.se/levis-commuter-511-trouser-13112-0035/p/64009
Känns som om det är lite tjockare tyg i dessa.
Jag blir fientligt inställd till produkten av produktfoton där modellen saknar strumpor i skorna. Så smaklöst.

Bah, strumpor är kälkborgerligt, precis som kalsonger. ?

Tillbaka
Topp