Lida loop - varvtider

greblleM

Ny medlem
Lida loop - varvtider
Kikade lite på varvtiderna och jämförde med förra årets torra fina upplevelse. Insåg att jag bara var en minut långsammare i år. :)

Loop 1
2012: 1.12.09
2013: 1.08.36

Loop 2
2012: 1.28.23
2013: 1.36.55

Loop 3
2012: 1.20.25
2013: 1.16.30

Uppenbarligen var jag i mycket bättre form i år, för även om det gick långsammare i de tekniska partierna så gick det fortare på de långa sugande lervällingdränkta traktorstigarna.

Två år i rad har jag missat sub4 med en hårsmån, men nästa år ska jag bannemig under 3.45 om vädret är fint. :)

Hur gick det för er andra?

Lida loop - varvtider
Vill minnas att att det var rätt blött och halt även förra året även om det inte var lervälling och solen lyste. Men var det inte rätt dåligt väder veckorna innan förra året? 2011 var det däremot riktigt fint.

För mig gick det väl som förväntat, skadad hela vintersäsongen och har egentligen ingen träning alls sedan september. Men jag kunde inte låta bli Lida ändå så det vart att ta fram tjurskallen och brottas med krampen.

För övrigt har jag skadan kvar men det verkar som det fungerar att cykla rätt okej ändå.

/Freddo

Lida loop - varvtider
Ungefär lika illa. Två ofrivilliga stopp på ca fem min vardera fick mig att halka runt på 4:11 istället för sub4 som var årets mål. Inte så illa med tanke på väglaget.
Kände mig mycket stark på de tekniska partierna. Passerade säkert 50 pers på de bitarna bara för att bli passerad igen efteråt när kedjan hoppade över innersta kransen och fastnade mellan ekrarna och kasetten.
Men totalt sett så var det en positiv upplevelse.
3:55 sa min Garmin, som har auto-stopp funktion, så moraliskt sett så känner jag mig ändå som en sub-4 åkare.

Lida loop - varvtider
Totalt ca 2.30 min snabbare i år. Däremot tog vädret och banan ut sin rätt på framförallt andra loopen som gick långsammare..

Loop 1
2012: 52.03
2013: 49.33

Loop 2
2012: 1.02.37
2013: 1.03.28

Loop 3
2012: 55.09
2013: 54.16

Lida loop - varvtider
Shindou skrev:
-------------------------------------------------------
> 3:54 rulltid
> 4:03 sluttid.... Jävla kramp :-)
> Första långlopp förutom vasan så hade inga
> ambitioner..

Då svor vi säkert åt kramp tillsammans, kom in på 4.02. Jag körde en orange Niner.

Lida loop - varvtider
Och jag på 4.02.01 :D jag passerade några på väg uppför slalombacken. Den ena i hårnålskurvan på grusvägen och den andra våldsbröt jag mig förbi i gräset där det är som brantast. Någon av er? :) (jag var klädd i orange tröja och svart cykel)

Lida loop - varvtider
oxr skrev:
> Shindou skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 3:54 rulltid
> > 4:03 sluttid.... Jävla kramp :-)
> > Första långlopp förutom vasan så hade inga
> > ambitioner..
>
> Då svor vi säkert åt kramp tillsammans, kom in
> på 4.02. Jag körde en orange Niner.

Såg mest leriga cyklar plus att jag startade i H-Sport för att slippa trängas med alla "motionärer" som jag iof borde kalla mig sj, allt för att slippa trängsel uppför backen..
Du kanske starta Hsport också? såg iaf fler än mig som massera benen efter målgången :-D

Lida loop - varvtider
greblleM skrev:

> Hur gick det för er andra?

Dåligt.

Lånad, äldre cykel med v-bromsar som slutade funka halvvägs in på 2:a loppen.
Feg som en harpalt på blöta och hala stigar. Skitjobbigt att vara så långsam när alla vill om.
Slog av växelörat när det var 20 meter kvar av sista partiet single track på 3:e loopen. Ridå.

Lida loop - varvtider
Shindou skrev:
> oxr skrev:
> -----
> > Shindou skrev:
> >
>
> > -----
> > > 3:54 rulltid
> > > 4:03 sluttid.... Jävla kramp :-)
> > > Första långlopp förutom vasan så hade
> inga
> > > ambitioner..
> >
> > Då svor vi säkert åt kramp tillsammans, kom
> in
> > på 4.02. Jag körde en orange Niner.
>
> Såg mest leriga cyklar plus att jag startade i
> H-Sport för att slippa trängas med alla
> "motionärer" som jag iof borde kalla mig sj, allt
> för att slippa trängsel uppför backen..
> Du kanske starta Hsport också? såg iaf fler än
> mig som massera benen efter målgången :-D

Vad skiljer Sport från Motion i klasserna egentligen? Licenser? Klubbtillhörighet? Inget?

Lida loop - varvtider
oxr skrev:
> Shindou skrev:
> -----
> > 3:54 rulltid
> > 4:03 sluttid.... Jävla kramp :-)
> > Första långlopp förutom vasan så hade inga
> > ambitioner..
>
> Då svor vi säkert åt kramp tillsammans, kom in
> på 4.02. Jag körde en orange Niner.

Just det, den orangea Ninern. Jag cyklade på en heldämpad Canyon (neongul vindjacka, grå rygga) och pratade med dej vid depåstoppet efter andra loopen och hängde med dej lite av o till tredje loopen.
Släpade cykeln uppför de flesta brantare backarna med krampkänning, men kunde öka på slutet. Spurtade ikapp och förbi en mindre klunga sista grusvägssträckan och kom in på 3.59 med mycket skakiga ben...

Lida loop - varvtider
Kaffekask skrev:
> Vad skiljer Sport från Motion i klasserna
> egentligen? Licenser? Klubbtillhörighet? Inget?

Man måste betala SCF-skatt (engångslicens) och vara medlem i klubb för att få köra sportklassen.

Lida loop - varvtider
Sport är en tävlingsklass och ger möjlighet till att ta poäng i cupen samt är seedningsgrundande, motion är inget av detta utan "endast" deltagande.

Lida loop - varvtider
3.43 förra året och hade 3.30 som mål i år. Kom in på 3.28 så helt klart nöjd med det, framförallt med tanke på hur banan blev efter skyfallet. Ställer in siktet på sub3 för 2014 :)

Lida loop - varvtider
Jag cyklade Lida Loop för första gången i år. Hade ingen aning om hur tekniskt jobbig banan skulle vara, men jag gillar teknisk skog så det gick fint.

Tiden blev 3:12:39 och jag satsar på Sub3 för 2014 =)

Lida loop - varvtider
anderssvensson skrev:
> Jag cyklade Lida Loop för första gången i år.
> Hade ingen aning om hur tekniskt jobbig banan
> skulle vara, men jag gillar teknisk skog så det
> gick fint.
>
> Tiden blev 3:12:39 och jag satsar på Sub3 för
> 2014 =)

Då sågs vi kanske ute på sista loopen. Jag körde in på 3.11,58. Första gången jag testade långlopp, men det gav helt klart mersmak. Sub 3 nästa år vore najs :-)

Tillbaka
Topp