Liftar stängda nu - händer det att Skistar öppnar sen?

Emil777

Aktiv medlem
Jaha, toppliftar stängda pga vind och WM8 pga tekniskt fel. Men jag är i Åre efter att spontant åkt hit igår.

Någon som vet om WM8 varit trasig länge?

Hur stor är sannorlikheten att de ens öppnar någon av liftarna under dagen? Eller ger de personalen ledigt resten av dagen redan på morgonen när de tog beslut att inte starta liftarna?
Finns det chans att de öppnar någon lift under dagen om tex vinden lättar ?

Men cykla ska vi ? ?

Jaha, toppliftar stängda pga vind och WM8 pga tekniskt fel. Men jag är i Åre efter att spontant åkt hit igår.

Någon som vet om WM8 varit trasig länge?

Hur stor är sannorlikheten att de ens öppnar någon av liftarna under dagen? Eller ger de personalen ledigt resten av dagen redan på morgonen när de tog beslut att inte starta liftarna?
Finns det chans att de öppnar någon lift under dagen om tex vinden lättar ?

Men cykla ska vi ? ?
Dålig koll på sommaren, men på vintern kan de absolut öppna högzon under dagen om vinden avtar.

Trist med VM8an, den brukar ju annars gå hela tiden och ger tillgång till bra åkning.

Tja, du kan ju fråga personalen på plats kanske?

När jag var där stod VM8 still ca 15 minuter på morgonen innan tekniker fick igång den. Gondolernas öppettider varierar under dagen beroende på vinden.

Såg på åre-bikeparks insta att dom kommer att köra shuttle med bil upp till gondolen.

1000000465.jpg

När vi var uppe V27 så var vm6an trasig och pga av att det var åre bike festival den veckan så var kön ganska lång.

Drog iväg ett mail när jag komm hem till skistar med en liten text och att jag ville reklamera liftkorten vilket gick igenom så fick pengarna tillbaka.

Suck. Vilket jäkla meck. Hade tänkt att åka till Åre imorgon.

Blev ok, att åka bil var ju inte värt utan trampade till liften. Ser fram emot nästa år när Easy Rider förhoppningsvis är färdigbyggd.

De håller på och bygger om den. Så en del är avstängd och det kan förekomma arbete. Där det är avstängt där kan man åka nerför en rätt kul rock roll, men det var för mycket för mig, men du skulle fixa det utan problem tror jag. Sen är det lite sandsäckar som står utplacerade på banan på vissa ställen. Gissar att det är för att få ner farten där de ska jobba? Man tappar moment där så lite irriterande.

De håller på och bygger om den. Så en del är avstängd och det kan förekomma arbete. Där det är avstängt där kan man åka nerför en rätt kul rock roll, men det var för mycket för mig, men du skulle fixa det utan problem tror jag. Sen är det lite sandsäckar som står utplacerade på banan på vissa ställen. Gissar att det är för att få ner farten där de ska jobba? Man tappar moment där så lite irriterande.

Menar du den här? Tror att jag är för feg för att någonsin prova den (sonen skulle klara den utan problem, tror jag, men jag vågade inte att föreslå det).

2023-08-06-16-29-01-213.jpg

Ja precis, den är det. Vi får peppa varandra så kanske vi kan ta den?

Tillbaka
Topp