Limma en skinnsadel ??

Limma en skinnsadel ??
Min fru har en fin sadel som limningen under sadeln har släppt i vikningen. Vet någon vilket lim man ska använda för att laga eller ska man gå till en skomakare ??

Limma en skinnsadel ??
Kövulfix är grejen. Används av skomakare. Har själv limmat skinn på sadel med detta kontaktlim så jag kan intyga att det håller.

Limma en skinnsadel ??
poluyretan fäster otroligt bra, och långvarigt.

för fasta förband utomhus trälim (se upp det finns kopior utan polyuretan); för elastiska förband tätmassa sikaflex, aka biltema vindrutetätning. går också att fylla defekter med. och bygga upp skosulor.

Limma en skinnsadel ??
det är också bra tycker jag. särskilt om man önskar fast men ändå en aning elastiskt fäste mellan hårda ting.

sen kan man ha en extra limpistol att köra polyetenstavar i, för att laga belag på skidor:)

Limma en skinnsadel ??
det är också bra tycker jag. särskilt om man önskar fast men ändå en aning elastiskt fäste mellan hårda ting.

sen kan man ha en extra limpistol att köra polyetenstavar i, för att laga belag på skidor:)
Jag lagade kapell på en båt med smältlim - hade ingen symaskin som tog det grova tyget, men smältlimmet höll i många år. Bra skit.

Tillbaka
Topp