Limma Tubhjul

Svensson87

Ny medlem
Limma Tubhjul
Hej!
Har precis köpt ett par tubhjul i kolfiber, har aldrig haft tubhjul alltså aldrig limmat ett par heller. Vilket lim är det som gäller för att få bästa resultat? hur gör jag för att limma Däcket på fälgen? om det spelar någon roll så har jag ett par zipp hjul med zipp tangente däck.

Limma Tubhjul
finns en massa olika sätt, vill du göra det seriöst och ordentligt utan någon stress så sätt på däcket och pumpa upp det till en 10bar över en natt. så det töjer sig lite. sen:

-sandpappra fälgen (för att limmet ska greppa bättre så inte mycket) och ta bort eventuella klistermärken
-limma ett tunt lager lim på fälgen, vänta ca 12h
-limma ett tunt lager lim på fälgen, vänta ca 12h
-limma ett tunt lager lim på fälgen och på däcket, vänta 12h
-limma ett tunt lager lim på fälgen och kräng på däcket
-rätt till och pumpa upp däcket till en 10bar eller något
cykla dagen efter eller senare

Annars kan man limma ett lager på fälg och däck, vänta en kvart, limma ett lager på fälgen och montera däcket, rätta till och pumpa upp och cykla dagen efter men inte lika bombsäkert

jag försöker alltid använda Vittoria Mastik lim i burk med någon pensel som inte är för stor så jag kladdar lim överallt.

Limma Tubhjul
Brukar också lägga eltejp på fälgsidorna för att undvika kladd när jag kränger på däcket. Sista skiktet lägger jag både på fälg och däck och ganska flödigt

Tillbaka
Topp