Linköping - Norrköping

Race

Medlem
Linköping - Norrköping
Hej

Jag och en vän både 15 år gamla har tänkt oss att cykla från Linköping till Norrköping. Jag undrar om någon av er på forumet har erfarenhet av den sträckan? Hur lång tid tar det att cykla dit? ( Google maps säger cirka 2 h ). Är vägarna någorlunda bra?

Sedan undrar jag vad som kan vara nödvändigt att ha med när man cyklar dit. Sammanlagt sträcka tur och retur på 80 km. Det jag har tänkt mig att ta med är vatten, energidryck, resorb och något ätbart. Är det för mycket att ta med sig eller fattas något på packlistan?

Tacksam för svar

/ Lukas

Linköping - Norrköping
https://ridewithgps.com/routes/13339778 denna vägen mellan Linköping - Norrköping är fin och det är inte mycket trafik.

Om ni cyklar under dagtid är det inga problem att handla i affärerna om ni skulle glömt något. Vertyg för att fixa enklare problem med cyklarna är bra samt extraslang och/eller laglappar för att kunna laga punkteringar.

Linköping - Norrköping
Det är ganska platt cykling, men räkna med 2h enkel väg, är ni snabba kanske ni gör det på 1h20min. Blåser det åt ena hållet så kan det bli lite mentalt påfrestande på Östgötaslätten, men väljer ni en dag med mindre blåst så hjälper ju det.

Linköping - Norrköping
jonas-ni sa:
Kan vara värt att påpeka då att det inte är platt norr om Roxen.

Inte viltfritt heller ;-)

Annars är den rakaste vägen att från Ljunkan följa gamla E4an via Tallboda, Linghem, Gistad till Norsholm och sen kroka på den rutt som Jonas tipsar om.

Linköping - Norrköping
NLC sa:
jonas-ni sa:
Kan vara värt att påpeka då att det inte är platt norr om Roxen.

Inte viltfritt heller ;-)

Annars är den rakaste vägen att från Ljunkan följa gamla E4an via Tallboda, Linghem, Gistad till Norsholm och sen kroka på den rutt som Jonas tipsar om.

Och om man tycker att gamla E4an låter tråkig (bred vägren längst 80-väg) så kan man vika av norrut vid Linghem, korsa sig framåt på mindre vägar och till slut komma fram till Norsholm (och därifrån fortsätta som ovan).

Tillbaka
Topp