Liten storlek

deroxe117

Ny medlem
Liten storlek
Tjena! Har bytt ut en jäkla massa delar pp min Trek remedy samt lackerat om den! Problemet är att på premiär turen så kändes den avsevärt liten i jämförelse med innan:s kännde nästan mig stor och klumpig på den. Den är en M och jag är ca 183-184 lång. Tycker inte de varit ett problem innan? Någon sa att de kan vara den nya styrstammen som gör de, att styret kommit den cm lägre än innan? Vad säger ni här? Är M för litet? För har för mig att jag läst att väljer man en storlek mindre pp cyklen än vad man kanske egentligen ska ha så blir de en "roligare" cykel att leka med i skogen? Tack för era synpunkter:)

Bilagor

• 20160302_211030.jpg
    20160302_211030.jpg
    142.1 KB · Besök: 29
Liten storlek
Spännande sadellutning!
Blev hojjen mindre bara för omlackningen och styrstamsbyte eller gjorde du mer med den?
Du kanske skulle skaffa en sadel med setback? vinkla styret? längre styrstam?

Dessutom borde du skita ner den!

Liten storlek
Haha nä givetvis blev den inte mindre för lackeringen haha. Ja jag vet inte varflr den känns så liten helt plötsligt. Kan styrstammen göra så mycket skillnad? Sadeln var precis påsatt där, den ör i rätt vinkel nu^^

Liten storlek
Du har en för liten ram, väldigt kort stam, sadeln längst fram på en stolpe utan setback.
Konstigt att den känns liten....

Liten storlek
hm sa:
Du har en för liten ram, väldigt kort stam, sadeln längst fram på en stolpe utan setback.
Konstigt att den känns liten....
+1

DU har ju valt en medium och är en person som är large. Jag tror inte Trek har storlekstabeller som är uträknade bara för att jävlas :)

Om du måttar i knäna över pedalaxeln med lod, stämmer det då? Annars får du nog köpa en setbackstolpe.

Senast ändrad:
Liten storlek
jag kollade upp nu att den förra Styrstammen som var en Renthal var 50mm medans min Hussefelt jag har nu bara är 40. kan de göra så sjukt att den könns mindre? xD ser ut som där är lite vinkel uppåt också på Renthalen som jag hade innan? Där problemet ligger?
XTRU12_Hussfelt_60stem1000x700.jpg
renthal-duo-50mm-stem-3-1772-p.jpg

Liten storlek
japp bytt styre också, satt ett renthal på innan, ska in och kolla specen på de och mitt nuvarande. aa får köpa en annan styrstam som är 50mm för köper inte ett likadant som innan för 1000 spänn xD sadelstolpen är detsamma som jag alltid haft och vill ha drop post, och kolla på setback, kosta ju multum... tack för alla synpunkter :D

Tillbaka
Topp