[liteOT] Sykkelworkshop i Oslo, Hjälp og tips!

rubing

Medlem
[liteOT] Sykkelworkshop i Oslo, Hjälp og tips!
Hej!

Jag håller på med ett prosjekt i Oslo men jag bor i Bergen så jag behöver hjälp om det är någon som har goda kontakter i Oslo. Jag bara kopierer det jag skrivit på Norska (Svorska) då det er ett Norskt prosjekt.
Jeg er ny her, da jeg opprinnelig kommer fra Sverige har jeg mest skrevet på happymtb.org. Jeg er syklist og arkitekt i Bergen og vi har blitt inviterte å holde en workshop på Kunstnerenes Hus i Oslo.

Vi er der som en del av en utstilling som skall omhandle hvordan man på enkle midler kan forendre holdninger om miljø og vår tilnærming er at man kan gjøre mye gjennom å forendre hvordan man rør seg hver dag. Altså hverdagens mobilitet.

Den 27 og 28e oktober mellom 12 og 18 skall vi ha en workshop der vi vill rette lyset mot sykkel som en miljøvennlig form for transport.

Workshopen har fått navnet Verkstedet som er veldig representativt for den virksomhet som kommer skje der. Vi skall lage et verksted der vi reparerer sykler og bygger fungerende sykler av gamle deler. Vi kommer også å ta emot sykler for å få dem vedlikeholdt under dagen og levert tilbake. Målgruppen utenom sykkelintresserte kommer å vare Asylsøkere i Oslo. Det er en gruppe som har behov av transportmiddel men som kanskje ikke har middel eller kunnskap for å få tak på sykler/deler. Vi håper også på at få med en flink sykkelreparatør. Målet er å få bygget fungerende sykler til de som deltar fra Asylmottaket og noen fine kunstnerlige sykler. Det blir både et gjenvinningsprosjekt og et medvirkingsprosjekt.

Vi har også en annen del av prosjektet på kunstnerenes hus der vi ser på sammfunnsdelen av hverdaglig mobilitet. Vi får prosjektert et kart av Oslo på en av veggene i kunstnerenes hus der de besøkende får plotte in hvordan og med hva type transport de rør seg en vanlig dag. På så sett får vi et kart over den hverdaglige mobiliteten i Oslo.

Om du har lust å se hva Senter for Byøkologi gjort tidligere kan jeg anbefalle å sjekke vår hjemmeside:
Senter for Byøkologi

Der finns også en link til hele utstillingen som heter Gentle Actions.

Mitt spørsmål er om det finns noen gode tips på noen god sykkelmekaniker som man kan spørre om de kan vare med noen del av dagene.

Og om det er noen som vet et sted hvor man kan få tak på gamle sykler som man kan pusse opp i Oslo. Da vi er baserte i Bergen trenger vi litt hjelp der.

Takk / Anders

Send gärna PM.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp