Lockoutreglage till FOX-dämpning

Supersonic

Aktiv medlem
Jag har en hoj med FOX 32 SC och FOX bakdämpare. Lockoutreglaget är inget vidare och jag tittar på alternativ. Ser att Rockshox kommit med en Twistlock som ser riktigt bra ut.

Är det någon som vet ifall FOX gaffel/dämpare drar lika mycket kabel som Rockshox så att jag kan använda Twistlocken även till FOX?

DTs version av lockout verkar funka men de finns bara för översida på styret vilket inte är särskilt ergonomiskt smidigt.

Supersonic sa:
Supersonic sa:
Jag har en hoj med FOX 32 SC och FOX bakdämpare. Deras eget lockoutreglage är plastigt, tungdraget och inget vidare så jag tittar på alternativ. Ser att Rockshox kommit med en Twistlock som ser riktigt bra ut.

Är det någon som vet ifall FOX gaffel/dämpare drar lika mycket kabel som Rockshox så att jag kan använda Twistlocken även till FOX?

DTs version av lockout verkar funka men de finns bara för översida på styret vilket inte är särskilt ergonomiskt smidigt.

Aha, fick lov att läsa på mer om den nya 2-pos remote (PTU) som Fox börjat använda sig av.
https://cyclinic.com.au/blogs/suspension/fox-fork-shock-remote-compatibility

Misstänker att marknaden snart kommer fyllas med fler alternativ till lockout i takt med att denna nya standard sätter sig.
"Moving forward into 2019 and beyond, the remote interchangeability will be clearer as the 2 position PTU becomes the norm. "

Gissar att det är en sådan här du har nu?

Bilagor

• fox-2-pos-remote-2018-fuer-fit4-dual-cable_1024x1024.jpg
    fox-2-pos-remote-2018-fuer-fit4-dual-cable_1024x1024.jpg
    10.4 KB · Besök: 71
Skogling sa:
Supersonic sa:
Supersonic sa:
Jag har en hoj med FOX 32 SC och FOX bakdämpare. Deras eget lockoutreglage är plastigt, tungdraget och inget vidare så jag tittar på alternativ. Ser att Rockshox kommit med en Twistlock som ser riktigt bra ut.

DT swiss fungerar hur bra som helst. Använt min i ett år utan problem och tycker inte att ovansidan är någon nackdel.
Har den både på cuptävling och långlopp.

Plockar upp en gammal tråd.

Jag testade att montera Twistlock på en Fox 32 SC (2016). Matchar bra med Gripshift som sitter på andra sidan.
Har inte kunnat ta någon testtur då snön fortfarande ligger typ 29" djup i terränglådan. Men inne i verkstan tycks det fungera prima. Blir öppet och låst som avsett. Inte öppet, halvers och låst som med orginal reglaget. Men jag ser inte det som problem att bara ha öppet och låst. Kom aldrig överens med orginal reglaget

Någon annan som provat detta?

Tillbaka
Topp