London Edinburgh London 2017

bsandborgh

Aktiv medlem
Vilka kom med? Vid släppet idag kl 19 kraschade sajten totalt och när den kom upp igen så såldes de 150 platserna ut på 2 minuter.
Själv är jag väldigt nöjd med att jag lyckades fixa en plats redan hösten 2015.
Två släpp kvar: 00:59 och 08:00 i morgon.

I brist på kvalificeringsförfarande är det tur som fördelar platserna. Lottning via överbelastade servrar tycker jag personligen kanske inte är så lyckat. Kvalificeringsförfarande känns som ett bättre alternativ. Dock är det nuvarande förfarandet i någon mening rättvist då alla i någon mening har "lika" chans att deltaga oavsett tidigare erfarenhet.

Om jag förstod Danial rätt är det kostsamt och administrativt tungt att pyssla med kvalificeringar.

Jag antar att det inte finns fler platser att fördela i skrivande stund. Dock skall man inte deppa ihop totalt om man inte fått en plats ännu. Det kommer att försvinna många som anmält sig nu till våren. Jag lyckades inte få en ordinarie plats 2013 och ställde mig i kö. Jag var efter alla i Audax UK mfl högre prioriterade så det såg rätt dystert ut. Men i mitten på maj hade tillräckligt många med startplatser fallit ifrån så jag blev erbjuden en plats vilken jag tog.

Misströsta inte om ni inte fått en plats nu. Det kommer fler chanser. Det är många som kommer att inse att de inte kommer att klara detta och ställa in. Det trista är att man får sämre framförhållning men man har chansen att deltaga.

Ställ er i väntelistan snarast om ni fortfarande intresserade. Lycka till!

Från LEL2017 FB sida:

"To join our wait list, email 2017@londonedinburghlondon.com. However bear in mind that there are already approximately 150 people on that list."

Lyckades få ned en startplats i kundvagnen i natt vid 01:02 eller så, men när jag skulle betala blev det fel "error in cart : it contains a product not in stock anymore". Det måste gått fort!

Funderade ett tag om man skulle vara volontär på någon kontroll - får träffa alla trevliga cyklister, LEL betalar uppehälle och ev hela resan från Sverige. Sen några dagar i Skottland på egen hand kanske.

Går dock fler tåg. Och ni som inte kom med (och ni som kom med ...) får gärna hänga med på provkörning av vår nya svenska 120+ mils randonné nu i början-mitten på juli :-)

Senast ändrad:
NLC sa:

Kommer mer i sinom tid! Dock kan sägas att Randonneur Stockholm uppfattade att en klassisk brevet 120-160 mil, med start och mål i samma ort på samma sätt som LEL osv, är något som saknats i Sverige. Arbete för att åtgärda denna brist är inlett av en utvald och ännu hemlig skara, och avsikten är att ha en första tur till juli 2017.

Den första turen blir "provkörning" i så motto att det är första versionen där vi kan prova ut konceptet och att turen inte är med i BRM-kalendern. Brassband, tårta och extra kakor som på LEL kan inte utlovas heller. Dock är planen att ha en utmanande och vacker rutt, övernattning på vandrarhem vid 1/3 och 2/3 av banan och bagdrop för den som önskar.

Senast ändrad:
Intressant!

kontrapunkt sa:
NLC sa:

Kommer mer i sinom tid! Dock kan sägas att Randonneur Stockholm uppfattade att en klassisk brevet 120-160 mil, med start och mål i samma ort på samma sätt som LEL osv, är något som saknats i Sverige. Arbete för att åtgärda denna brist är inlett av en utvald och ännu hemlig skara, och avsikten är att ha en första tur till juli 2017.

Den första turen blir "provkörning" i så motto att det är första versionen där vi kan prova ut konceptet och att turen inte är med i BRM-kalendern. Brassband, tårta och extra kakor som på LEL kan inte utlovas heller. Dock är planen att ha en utmanande och vacker rutt, övernattning på vandrarhem vid 1/3 och 2/3 av banan och bagdrop för den som önskar.

micro553 sa:
Intressant!

kontrapunkt sa:
NLC sa:

Låter grymt!

Snart dags att börja packa för avfärd västerut, hur många happyiter är det som ska dra en "virre" I Edinburgh eller bara trampa dom 1450km?

Jag och Grimpeuse cyklar. Blir nog få virrar under loppet, åtminstonde för mig. Inte riktigt bestämt hur vi tar oss ner. Planen nu är bila halva och cykla halva. Lite ångest för att vi inte har fixat alla hårdvaruförberedelser. Mjukvaran (formen) verkar dock vara under kontroll.

Azog sa:
micro553 sa:
Intressant!

kontrapunkt sa:
NLC sa:

Låter grymt!

Kommer det en egen tråd om detta?

Grimpeur sa:
Jag och Grimpeuse cyklar. Blir nog få virrar under loppet, åtminstonde för mig. Inte riktigt bestämt hur vi tar oss ner. Planen nu är bila halva och cykla halva. Lite ångest för att vi inte har fixat alla hårdvaruförberedelser. Mjukvaran (formen) verkar dock vara under kontroll.
Det ser onekligen bra ut, god tur!

kontrapunkt sa:
Kommer mer i sinom tid! Dock kan sägas att Randonneur Stockholm uppfattade att en klassisk brevet 120-160 mil, med start och mål i samma ort på samma sätt som LEL osv, är något som saknats i Sverige

Smygehuk-Riksgränsen-Smygehuk? :-)

Mera on-topic: bröderna Mölleborn ska köra LEL.

kitzblitz sa:
kontrapunkt sa:
Kommer mer i sinom tid! Dock kan sägas att Randonneur Stockholm uppfattade att en klassisk brevet 120-160 mil, med start och mål i samma ort på samma sätt som LEL osv, är något som saknats i Sverige

Det blir ju noll mil netto om man startar och slutar på samma plats. Som att cykla upp OCH ner för ett berg.

Randonneurs Stockholm bör som sagt starta en tråd om detta spännande arrangemang ;)

bigmollo sa:
kitzblitz sa:
Mera on-topic: bröderna Mölleborn ska köra LEL.

Japp. Men vi kommer ta det lugnt. Står nog över virren i Edinburgh eftersom jag blir galen av sprit. Men några öl lär det slinka ner innan vi vänder hem igen.
/J
Med din meritlista vad det gäller långcykling anser förmodligen redan 99% av landets befolkning att du är galen så ...

kitzblitz sa:
kontrapunkt sa:

Jag vet att "the land down under" är stort och att Sverige kan framstå som fnuttigt i jämförelse, men ska loppet klaras av på 160 mil får det nog bli SrS snarare än SRS.

Det börjar närma sig start. På söndag rullar vi iväg. Vår framfart kan följas här: https://londonedinburghlondon.com/tracking-rider/
Jag har startnummer B8 och startar 06:00. Om jag fattat rätt sker starten i grupper var 15:e minut. Bokstaven eller bokstäverna visar vilken startgrupp man tillhör. Jag gissar att efter grupp Z kommer grupp AA osv.
Åsa (grimpeuse) LL41
Henrik (grimpeur) LL37
Reimert (cerberos) H21
Mille (nieves) MM13
Johan (bigmollo) KK36
Calle KK35
Torun R48
Lars Johan DD24
Daniel R S10

Jag har säkert missat någon svensk. Det går inte att söka på annat än efternamn.

Går in i omloppsbanan..... lycka till alla andra deltagare, må kraften stå er bi!

Såg att vi har runt 20k till festen ikväll, iofs så anordnas en audaxcykling men man hinner nog inte skruva ihop hojen. Hoppas på mingelbilder ifall man missar partyt.

Bilagor

• IMG_20170728_100036.jpg
    IMG_20170728_100036.jpg
    155.1 KB · Besök: 61
Jag är såå...nej det är jag inte. Jo det är jag. Lycka till alla lyckliga som snart är igång och cyklar och ha det så underbart trevligt!

25 min till start. Regnat hela natten men det slutade precis. Deltagarna från varmare länder har klätt på sig lika mycket som jag har på mig när jag cyklar i -5.

Är ni framme?

Detta påminner mig om ett skämt i min ungdom...

- Kom hit
- Varför?
- Jo, kom hit
- Vad är det?
- Lika lång väg tillbaka

MM13 & 16 I första depån efter 4h30m, vi bägge punkade vid 80km. Regnskur mellan 60-85km.
Köpte 3 nya slangar, cirka 40m stopp enligt plan. Mat och toa. St. Ives är bländande vackert.

Tillbaka
Topp