luft i manitou skareb.

mikael_

Medlem
luft i manitou skareb.
Jag stod och tvättade cykeln alldeles nyss då jag oavsiktligt råkade släppa ut all luft ur gaffeln.
Och saken är den att jag har inte någon gaffelpump, så jag har sökt lite på forumet och sett att det inte är att rekommendera att använda andra pumpar.
Jag får helt enkelt ta mig in till stan imorrn och köpa mig en gaffelpump. Någon som vet en affär som säljer manitous gaffelpumpar?

Märkte också att om jag vrider på lockouten på gaffeln så blir den fortfarande stel, tror ni att det går att cykla på den med lockouten på när jag inte har luft i gaffeln?

luft i manitou skareb.
L/O sitter på oljesidan så om den är tät och inte sjunker igenom kan du cykla till affären! Alla "riktiga" cykelaffärer har gaffelpumpar! Köp en med noggrann skala och pumpning så är det enklare att få en gaffel som går precis så som du vill! Om du skaffar SPV framöver måste du nästan ha en sådan pump i alla fall!

luft i manitou skareb.
det är vanlig bilventil på gafflarna..
cykloteket säljer manitous pump.. "same shit different name" som det så fint heter... manitou (ej spv), rock shox, marzocchi har samma ventil och därmed är samtliga pumpar till dessa fabrikat kompatibla med varandra.

Senast redigerad av en moderator:
luft i manitou skareb.
Okej, men då kan jag cykla till affären i alla fall!
Får se om jag ber snällt om att få låna en pump eller om jag slår till på stort och köper mig en egen hehe.

Tillbaka
Topp