Luftningen gick åt h-vete....

Valhalla

Ny medlem
Skulle lufta bromsjäveln idag och det gick helt åt pipan. Jag borde definitivt haft ett par extrahänder. Fy fan alltså. Hela hallen är full med olja och det kom på tapetjäveln så det är ett märke som aldrig kommer gå bort. Och det värsta av allt: Det är luft kvar i systemet!!!!!!! Inte mycket, men det låter "skvisch skvisch" när man trycker, och den är inte mycket, men liiite lite svampigare än den andra bromsen. Men fy tusan. Jag är sugen på att skaffa mekaniska bromsar, typ avid bb7, när jag får råd. Vad fasen ska man ha hydrauliska till?! De bara ställer till en massa jävelskap.

Nu ska jag avvakta en stund och testa när den lugnat sig lite. Brukar ju som bekant bli mindre svampigt om man precis bromsat.

Vad är era erfarenheter kring detta? Den ska väl ta mej tusan inte låta "skvisch skvisch" när man bromsar?! Eller är det för mycket olja i systemet? Det sprutade lite ur ett oerhört litet hål som jag antar är till för att få bort överflödig olja när man bromsar de första gångerna. Och är det säkert att köra om det är pyttelite luft i systemet? Man vill ju inte tappa bromsverkan helt plötsligt.. Visserligen är det bakbromsen, men ändå.

Magura Julie '06

Men nu, lite över en timme senare, är det fortfarande samma känsla då man bromsar och det är rätt OK motstånd. Jag kanske överdriver allt i mitt huvud. Jag får väl helt enkelt åka ut och testköra...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp