Luleå-tråden

Luleå-tråden
ja du..satt och funderade på en väg igår jag cyklade för massor med år sedan. Körde den mest på måfå och dök up i ett villa område ??? visade sig att jag var i boden ^_^
fast i vilket skick den är i har jag ingen aning om nu.

Bilagor

• smedsbyn.jpg
    smedsbyn.jpg
    69.8 KB · Besök: 61
Luleå-tråden
Det blå strecket från Persön förbi Ängesbyn? Det är väl grusväg mellan Ängesbyn och Torrkölen?
Smedsbyvägen är det jäkligt jämn och fin asfalt på...

Luleå-tråden
sant..vet du föressten om dom fixat asfalten på andra sidan råneå älven ?

edit: avfärd 11~12? till boden via selet eller längst älven sedan mot smedsbyn sundom persön sinken ...
eller tvärtom.. beroende på hur många vi blir

edit 2. Peter Eide är med, så nu måste jag byta till tuberna

Bilagor

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    69.7 KB · Besök: 67
Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
-------------------------------------------------------
> edit: avfärd 11~12? till boden via selet eller
> längst älven sedan mot smedsbyn sundom persön
> sinken ...

Jag och Sven F körde Sinksundet->Smedsbyn->Boden>Mockträsk->Kallax->Rutvik (13,5 mil) föregående söndag
, det var en fin tur om man bortser från att det var +6 grader och regn, det lär vara bättre imorgon!
Jag är alldeles för onyckter ikväll för att orka upp imorgon, men lycka till på turen!

/Magnus

Luleå-tråden
R.o.o.s skrev:
> Tjena. Har ni varit i skogarna runt Lule o cyklat
> MTB utan att säga till???
> Har ni några fasta träningstider eller bara när
> det passar?
> Vart brukar ni vara o hojja, jag skulle gärna
> hänga med ngn gång.
> Mvh/ Johan

Tjena!

Själv är jag småbarnsförälder, så fasta träningstider existerar inte i min värld!
Men STIL(STudentidrotten I Luleå brukar köra vid 10:00 på lördag FM från Porsön.
Om du vill ha sällskap på turer så skicka ett meddelande här, så kanske du får sällskap!
Själv kommer jag fokusera på LVG fram till Vätternrundan 12/6, sedan är jag gärna med på några skogsturer!

/Magnus

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> cykla bakis är fostrande lumber..

Imorgon ska jag kräkas och mura lecablock, det är fostrande på sitt sätt ;-(

/Magnus

Luleå-tråden
oki nu vart den en himla massa återbud. så i brist på sällskap så kör jag ev sväng ut till sundom/råneå och hälsar på jorma med start från sinken..
mitt nummer om någon vill hänga på 0706160256

Luleå-tråden
Familjen tyckte att jag skulle ägna tid åt umgänge, trädgård och annat tjafs - lyckades dock smita iväg ett par timmar på eftermiddan och körde Måttsund-Selet. Mötte Ulf N och en till i Kallax, de såg glada ut.
Nu är det nått pollen i luften kan jag meddela - pumpen i bröstet bråkar och vill inte upp över 165 bpm, imorrn blir det en tripp till apoteket för inköp av lite pollendopingpreparat.

Dagens.jpg ht=420

Syns i morron kväll 1800 vid g:a Gäddviksbron.

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> ... vad för distans pratar vi om då? >15mil?

Strax under 15 om man kör över Smedsbyn hem, strax över 15 om man kör över Boden :-)

> Jag är ev på :)

Klart att du är!
Har du sett den här sidan http://www.bikeroutetoaster.com
Fin att rita rundor i och man kan skapa rutter till GPS:en.

/Magnus

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Familjen tyckte att jag skulle ägna tid åt
> umgänge, trädgård och annat tjafs - lyckades
> dock smita iväg ett par timmar på eftermiddan
> och körde Måttsund-Selet. Mötte Ulf N och en
> till i Kallax, de såg glada ut.
> Nu är det nått pollen i luften kan jag meddela -
> pumpen i bröstet bråkar och vill inte upp över
> 165 bpm, imorrn blir det en tripp till apoteket
> för inköp av lite pollendopingpreparat.
>
>
>
> Syns i morron kväll 1800 vid g:a Gäddviksbron.

Vad är det där för snajsigt program du har till datorn, vad kör du för cykeldator??

Luleå-tråden
lindbacks skrev:
> Vad är det där för snajsigt program du har till datorn, vad kör du för cykeldator??

Sporttracks 2.1 från Zone Five Software med plugin "Hitta.se/Eniro.se mapprovider Sweden)" + Garmin Edge 705.
Håller fortfarande på att lära mig alla funktioner i både 705:an och i ST2.1 :) Lär ta ett tag.

Luleå-tråden
yr.no lovar mulet och +8 - +12 på torsdag, perfekt cykelväder.
Motsolsvarv? Samling vid Sinksundet? När?

Medtag eforderlig mängd vätska, vetebullar, vaselin, VISA.

Luleå-tråden
torsdag hänger jag på om det blir em (redan bokad för annat på fm fram till 13 ungefär).
Tänker annars köra i morgon onsdag 18:00, samling Gäddvik, 2-3 tim, gärna en lite snabbare tur, snittfart 35 eller så

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Samling vid Sinksundet? När?

Jag åker helst på morgonen kring 7:00? Men jag är ledig hela dagen så jag är öppen för förslag!
Kan man fika i Niemisel en helgdag?

> .... vaselin...

Now you're talkin!

/Magnus

Luleå-tråden
fått nya planer, hänger inte med alls på torsdag, bokad hela dan med annat, däremot är jag inställd på långtur på fredag och då starta tidigt, 9:00 från Sinksundsbron och motsolstur 15 mil eller så i rätt lugn distansfart snitt 30

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> hur hadde du tänkt köra lumber, något sådanthär ?

Ja eller så kör man via Boden och Avan hem.
Ett annat alternativ är att köra till Niemisel på Norra sidan älven och tillbaka till Råneå på södra sidan, någon som vet hur dom vägarna är?
Vi kör till Niemisel och sedan väljer vi hemväg efter formen.
Den stora frågan är vart ska man fika :-)

/Magnus

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> det här blir väl 16 mil ?

18 om man bor i Rutvik.

Ska vi säga 7:00 på Sinksundet eller vill ni ha sovmorgon?

/Magnus

Luleå-tråden
> Tänker annars köra i morgon onsdag 18:00, samling Gäddvik, 2-3 tim, gärna en lite snabbare tur, snittfart 35 eller så

Jag ställer in turen i kväll, blöta vägar och ytterligare regnvarning enl yr.no. Kör styrketräning på StiL istället./Ulf

Luleå-tråden
1000 på tors röstar jag på som tidigast - gärna senare :)

/MorgontrötteMicke

Sebbe: Boden-Avan ligger liite högre upp än din tänkta kartsträckning genom Selet-Alvik.
14 mil får jag det till.

Finns det mack i Niemeisel? Eller får vi hålla oss till Boden?

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Äsch Uffe, lite regn har väl ingen blivit blöt
> av - nu åker jag och rullar kvällsskog med Stil.

att bli blöt tål jag men jag är nog mer rädd om linjecykeln än om mig själv, kör hellre löpträning eller gym när det regnar

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> 1000 på tors röstar jag på som tidigast -

OK sömntutor vi kör kl 10:00 på Sinksundsbron.

> Finns det mack i Niemeisel? Eller får vi hålla
> oss till Boden?

Det verkar finnas en Preem-mack i Niemisel, men jag hittar inga öppettider.

Har du programmerat 705:an så vi hittar eller ska jag ta med en OK-karta :-)

/Magnus

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> http://anytime.tv4.se...
;) Upp till 10 mil i 50-60km/h...
Kommer det att gå så fort i morrn?

Magnus: 705:an är för avancerad för mig - jag har rivit kartan ur telefonkatalogen, den duger väl?

Uffe: skulle gjort som du - lyckades dra på mig ett ordentligt skavsår på ett svårsett ställe ikväll i blötan - fasar för morrondagen=D

Syns i morrn då kl10.

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Äsch Uffe, lite regn har väl ingen blivit blöt
> av - nu åker jag och rullar kvällsskog med Stil.

Hur är passen nu för tiden? De ser ut att ha blivit kortare sen jag flyttade söderut, men de kanske blir längre igen när det torkar upp i skogarna? Allt bra annars med er där uppe?

/ J

Luleå-tråden
Jay skrev:
> Hur är passen nu för tiden? De ser ut att ha blivit kortare sen jag flyttade söderut, men de
> kanske blir längre igen när det torkar upp i skogarna? Allt bra annars med er där uppe?

Tjena! Roligt att du kollar Lule-tråden:) Första skogspasset (hyfsat ringrostig mao) ikväll i regnet för mig, med ledaren Markus och en till studentgalning. Innan har Stil mest rullat asfalt pga snöläget. Ikväll körde vi ganska kort ca 1,5h pga väder och mekhaveri (styrstam som inte ville sitta fast och tappad spd-skruv).
Stigarna utåt Ormberget/Hertsön var riktigt blöta, halkiga och härliga:) De saknar dig...
Jag kan tänka mig att ni har haft lite torrare stigar lite längre därnere=D

Luleå-tråden
Ja, här har vi haft nästan oförskämt bra förhållanden under våren tycker jag. Men, det lär ju komma en och annan dag med Göteborgsregn också. Cyklingen här är fantastisk. Oerhört mycket lättillgängliga cykelstigar av alla slag. Kul att det rör på sig lite där uppe fortfarande. Tyvärr drar ju de flesta studenter söderut när den fina säsongen är hos er också. Hoppas att det torkar upp fort för er!

/ J

Luleå-tråden
Tack för en grym tur grabbar!
Det blev två personliga rekord för mig, längsta tur(165km) och snabbaste tur(snitt 29,6).
Bra snitt trots min långa "utbrytning" och genomklappningen på slutet.
Micke har du kolla på vad vi hade för snitt Råneå->Niemisel eller Prästholm->Niemisel?

/Magnus

Luleå-tråden
090521.JPG ht=425

Är det nån mer som känner sig lite lätt sliten just nu=D?
Glömde stoppa gps:en vid fikat och de 4 punkteringarna, men jag har en total tid på 7:35, med stopptid sammanlagt på 2:08, dvs effektiv cykeltid 5:27.
Sträckan för mig idag blir 165,15km (med stopptidsträckan borträknat), vilket ger ett snitt på just över 30 - bra jobbat alla, med tanke på vinden vi hade att kämpa med från Niemisel:)
Mellan Råneå och Niemisel snittade vi just över 36km/h.

När man nu ser på kartan skulle man ha slagit följe med Mats genom Boden - hade nog blivit en del kortare, som det var nu så gick sista biten från stan hem vääldigt sakta:)

/Micke - som hade krampkänningar de sista 7 milen. Skulle med facit i hand ha stått över MTB:andet igår...

Luleå-tråden
Sebbe: 4:14 låter väldigt lite - vad fick du för sträcka? Kollar jag stoppen manuellt i grafen så hamnar vi nånstans på ca 2 timmar stopptid. Punkteringarna tog 10 till 14 minuter/st att fixa - nästan världrekordtempo?

Nästa gång så får Mats cykla Kronan-cykel, så vi andra får en chans att återhämta oss när vi inte drar;)

Tillbaka
Topp