Luleå-tråden

Luleå-tråden
MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> Lumber skrev:
> --------------------------------------------------
> > ... jag slänger på sommardäcken...
>
> Neej! Nu har det tinat en hel del och så skall du
> jinxa tillbaka fimbulvintern, din galning...

Jag har köpt "nya" turskidor så jag är helgarderad :-)

/Magnus

Luleå-tråden
Någon som är sugen på en grusvägsrunda på söndag förmiddag.

Vart: samling vid Sinksundet sedan bär det av mot Bensbyn/Björkön.
När: när MickeS klivit upp, kl 10:00?
Hur: 2-3h i snacktempo. Skärmar rekommenderas.

/Magnus

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> 2~3timmar.. har du tänkt gå med cykeln ?

Haha, vi får väl irra runt lite, plus att det rullar inte så lätt på leriga grusvägar.

> tyvär jobbar jag från 7-12 och börjar igen 16-20 på söndag

sugen på vara med om vi startar 13?

/Magnus

Luleå-tråden
Jag kommer. 13 känns mindre religiöst än 6, 8, Bianchi eller 10 så det röstar jag på.
Men om Sebbe bangar så kan 10 duga. Köpte nytt lyxbakhjul på Biltema igår, så kanske jag hinner pimpa GammTreken till dess.

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Jag kommer. 13 känns mindre religiöst

Ok, vi kör 13 med eller utan Sebbe, då hinner man göra något på förmiddagen också.

> Köpte nytt lyxbakhjul på Biltema igår

Gängat eller med kassett? Funderar på ett gängat till Crescenten och bygga Pathracer.

> hinner pimpa GammTreken till dess.

Kör du bockstyre på den?

/Magnus

Luleå-tråden
Lumber skrev:
> Ok, vi kör 13 med eller utan Sebbe, då hinner man göra något på förmiddagen också.
+1

> Gängat eller med kassett?
För kassett. BTs hjul är faktiskt lättare än det jag har nu på Treken.

> Funderar på ett gängat till Crescenten och bygga Pathracer.
Pathracer? måste googla, frihjul eller fixed? Nångång skall jag köpa gängat och testa fixed på Treken i skogen.

> > hinner pimpa GammTreken till dess.
> Kör du bockstyre på den?
UppochnerväntochchoppatBiltemakomfortstyre med lvg-bromshandtag.

Luleå-tråden
Majrundan 30/5 start 11.15 för oss som vill bli fetkränkta, se http://luleack.wordpress.com/2010/04/14/majrundan-2010/

Går det lika fort ibörjan som ifjol? Jag hängde med i 15! minuter innan jag fick släppa täten=D
Dit låg snittet på över 45km/h...
Majrundan2009.JPG ht=608

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Majrundan 30/5 start 11.15 för oss som vill bli
> fetkränkta, se
> http://luleack.wordpress.com/2010/04/14/majrundan-
> 2010/
>
> Går det lika fort ibörjan som ifjol? Jag hängde
> med i 15! minuter innan jag fick släppa täten=D
> Dit låg snittet på över 45km/h...
>

Jag körde hela majrundan tidigare idag (sinken-brändön-persön-sinken). Torra vägar överallt förutom ett kort parti vid persön./ulf

Luleå-tråden
bra då slipper du ju köra den 30:e ^_^ vid persön är det väl snön som rinner ut på vägen just före maccken ? annars så kan jag säga att vägarana är helt oki ut till jorma, dock en del sand kvar på kanterna efter sundom. fast rutvik- gammelstad är riktigt illa, ser nästan ut som det vart jordbävning

Luleå-tråden
han knallar på dock lite stel, annars stressad som vanligt så jag frågade inget om hans välbefinnande.
annars har han börjat köra en hel del med specialized grejor, deras roubaix linda verkar vettig, hammnar nog på cervelon . sedan ska han sälja deras sadlar, testade en ass-o-meter. tydligen har jag 145mm bred röv. ^_^ han ska också få hem den där sko/ankel/fot mätaren. så jag antar att han kommer sälja sulorna med.

Luleå-tråden
Fan va tekniska ni är, en annan känner sig riktigt utanför... Jag höll på att säga att jag bara cyklar jag... Meen inte ens det klarar man av... :-(
Fick domen idag var på 2-veckors koll efter vurpan å se jajemen nyckelbenet är spräckt och titanplattan har släppt lite grann. Därav den konstiga bulan där nyckelbenet och numera titanplattan sitter... Men det rooliga beskedet var att det bara är att köra på om det inte gör för ont... Alltså kör jag, meen på trainer...
Trevlig vår på er allihopa...
/Mats "clavicula" Nilsson

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> ...Fick domen idag var på 2-veckors koll efter vurpan...

Har du vurpat igen?
Du är ju värre än jag:) Har hör och häpna hållit mig hel vintern igenom!

Krya på dig!

Luleå-tråden
Har du ramlat av trainern :-)

Skämt åsido, supertrist, hoppas du får ordning på kroppen.
Jag är grymt imponerad av din försäsongsträning annars.

/Magnus

Luleå-tråden
Hrmmm! Näää men nästan lika illa/klumpigt!!!
Arcushallen, innerkurva nedåtvarv på innerpedal+fotbollsmattans uppvikta kant=pang ned i golvet...Tvärnit ned i mattan och tog givetvits smällen med högra delen av bröstkorgen och nyckelbenet... Ser ut som sveriges flagga på bröstet...
Behöver jag säga mer... Klantigt så det förslår...
Å som du sa försäsongsträning med över 500 mil i kroppen. Jag hade sett fram emot en kanon sommar med bra fart... Men det kommer fler sommrar...Snyft!!! :-(

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Hrmmm! Näää men nästan lika illa/klumpigt!!!
> Arcushallen, innerkurva nedåtvarv på innerpedal+fotbollsmattans uppvikta kant=pang ned
> i golvet...Tvärnit ned i mattan och tog givetvits smällen med högra delen av bröstkorgen och
> nyckelbenet... Ser ut som sveriges flagga på bröstet...
Aj då, vad tråkigt:( Hoppas du återhämtar dig fort, har ju sett fram emot att få åka baki Il Treno di Sunderbyn i sommar:)

> ....försäsongsträning med över 500 mil i kroppen.
Huu? Hoppas du inte räknar sen nyår (sneglar nervöst i min egen (ganska tomma) träningsdagbok)?

Luleå-tråden
Nää sen 21 sept -09 när jag kom igång ordentligt med träningen efter förra smällen... Kör strikt efter träningsplaneringen som jag lagt upp med hjälp av Joe Friels bok...
Du kan vara lugn Micke :-)
Vi får väl se, jag hoppas verkligen knät repar sig så man slipper en lång rehab. Får ge det 2 veckor till annars måste de in å karva om det inte gett med sig...
/Mats

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> men som vädret ser ut så kanske jag gör en happy imorrn.
> Snöcykling känns så 2009.

Jag tror vi skippar dagens tur och inväntar sommarväder!

/Magnus

Luleå-tråden
Lumber skrev:
> Jag tror vi skippar dagens tur och inväntar sommarväder!

Precis min åsikt. Tror vi får skotta snö istället:)

Luleå-tråden
Bert skrev:
> Hej Lule... Har nån av er cyklat 500 km-loppet i
> norra Finland? Trevligt, välordnat??

Jag misstänker det är Kilpisjärvi-Torneo du menar. Jag har inte kört det själv men har kompisar som gjort det. Det ska visst vara mkt bra arrangerat. Funderar faktiskt på att köra själv i sommar om det inte kolliderar med ngt annat./Ulf

http://www.maratonpyoraily.fi/

Luleå-tråden
Mmm! Har en bekant som kört och han sa att man måste vara inne med anmälan tidigt eftersom det finns begränsat antal bäddar på hotellet där man övernattar efter första 25 milen. Men ett otroligt bra arrangemang ska det visst vara. Men som sagt det blir fullbokat ganska snabbt.

Luleå-tråden
@mazze: nu har du ju chansen att bli rktigt snabb..
ingen ute cykling utan bara intervaller på trainern..

tränings upplägg för en som brutit nyckelbenet, saxat från ett forum:

"This is a good thing in a way ....believe it or not.

Now you are forced to use the trainer exclusively!!! That is going to be very productive. You'll be stronger than you were before the fall.

Lots of 20's.....SST yes...and pure threshold...some VO2 max. No ride over 75 minutes at a time. Use in ear monitors and hypnotic music like trance or progressive. Use a big fan and cool room.

http://www.di.fm/

You can ride with one arm or no arms on emotion rollers...buy them ...they are WAY WAY more worth it then anything you could possible buy for your bike except a power meter.

Week one and two

Repeating blocks....

Day 1....2 X 20 @ 95% FTP. Warm up for 10 first. 5 minutes easy between sets.
Day 2.... 3 X 20 @SST
Day 3....Tempo 85% FTP....60 minutes non stop. Every 15 minutes do a very hard 60 second interval in the saddle...AWC power.

Day 4...off...go for a 45 minute walk

Then repeat the block.

Week 3 and 4

Day 1.....2 X 20 @ 95% FTP
Day 2.....2 X 30 @SST
Day 3.....Tempo....as above only 70 minutes now
Day 4...off the bike

Weeks 5 and 6..this is very hard but DO IT!

Day 1....5 X 5 @ VO2 max. First do 10 minutes warm up and then 2 X 60 seconds at AWC power...like 140 FTP...then rest for 5 and do the VO2 max intervals @ 112% FTP.
Your mind will try to make deals with you after 3 to quit.....DON'T QUIT! Take extra rest between intervals 3 and 4(7 minutes) Rest between first 3 is 5 minutes glass pedaling.

Day 2....3 X 20 @ 95-100% FTP This is a killer!

Day 3....as above but now 75 minutes

Take two days off after this...totally off the bike...then repeat this cycle three times before taking a 5-7 day recovery week ,,then and ONLY THEN start road rides.

DO NOT ride on the road AT ALL for 6 weeks!

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Tjena Sebbe!

Meen de e ju de jag gör ju...Fast inte riktigt såå hårt... Men faan va det suger i cykeltarmen att börja hoja ute... Jag börjar köra ute när jag inte har så ont mer och det är plusgrader på morgonen, vilket är ganska snart... Tur jag har kvar min gamla gula bianchi :-)

Luleå-tråden
Det är ju gynnsam väderprognos för helgen så jag tänker ta en vända till Boden med linjecykeln på lördag fm. Tänkte köra Rutvik-Kyrkbyn-Sunderbyn-Boden med retur via Avan och Gäddvik. Snittfart ca 30 och kort fikastopp i Boden (kanske på Max). Häng med om det passar. Jag passerar kyrkbyn (Gammelstads kyrka) ca 09:00./Ulf, 070-5152765

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> kan nog hänga på om jag vaknar, på lediga
> helger är det alarmfritt som gäller ^_^ vilken
> tid ska du sticka ? annars far jag nog ut efter
> 10.

8:30 från Porsön. Jag vill vara tillbaks kring 12, är bokad för annat på em./Ulf

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> kan funka fast jag vill ha klunga, micke och
> lumber var är ni ? jakob skulle tyvär till
> överkalix..

Jag är gräsänkling i helgen, och 30 knyck i 10 mil är för snabbt för mig.

/Magnus

Luleå-tråden
ingen fara ulf drar hela vägen ^_^ i början kanske han orkar bomba på med det kommer gå saktare i slutet så vi kan sitta och snacka skit bakom. vi får hoppas på grym motvind så blir han trött fortare

Luleå-tråden
Jag står över. Vilodag imorgon, har kört hårt 3 dagar i rad. Benen skakar forfarande efter dagens cykel-/löppass.

sebastian_nurmela skrev:
> ...vi får hoppas på grym motvind så blir han trött fortare

Kan Ulf bli trött? Är inte det en urban myt?
=D

Luleå-tråden
Jag skarvar på i gstad kl.09:00 om värdet är ok å följer gärna med runt om jag får... "Ler blygt*

Luleå-tråden
usch vad kallt det var i motvinden. Ulf drog hela vägen fram och tillbaks utan att klaga en enda gång ^_^. Hemvägen var det lite skönare då vinden i ryggen inte kändes lika kall, men då spökade frisco burgaren som jag nog hade klarat mig bättre utan, den var mest för att förlänga stoppet så jag hann tina upp innan ulf ville dra iväg igen

Luleå-tråden
Delade rondellfilen vid kronan med en landsvägscyklist strax före klockan 10, nån här?
Han såg trött ut.. :)

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> så här års brukar det poppa upp cyklister
> höger och vänster för att sedan helt dö ut
> efter vättern,
> då det återstår den bästa tiden för cykel ^_^

Ja men han såg välkittad och rutinerad ut :)
Missade dock vad det var för cykel kan körde.

Luleå-tråden
Starkt jobbat gubbar i den vind som idag var, huuga...
Jag slog bort tankarna på att cykla å tog vilodag istället :-)
Men jag ska ut imorgon då får de vara vad det vill...

Luleå-tråden
Mazze skrev:
> Starkt jobbat gubbar i den vind som idag var,
> huuga...
> Jag slog bort tankarna på att cykla å tog
> vilodag istället :-)
> Men jag ska ut imorgon då får de vara vad det
> vill...

Säger detsamma, tungt verkade det.
Men imorgonbitti bär det iväg på Lumbers gamla Bianchi.

Tillbaka
Topp