Luleå-tråden

Luleå-tråden
Han Migal är tebaks i stan - är det väder blir det måndagsträning i morrn kväll 1700 as ususal.
Har tjuvtränat med barfota fjällvandring så jag. Är. Vass.
Törs nån mer komma?

:)

Gvik-Avan-Selet-Boden-Avan-Gvik? Eller har ni kört den redan/nyligt?

Luleå-tråden
Punka och trasig reservslang, tyvärr Janne. Blev ett par kilometer grusvägstraskande istället för måndagsträning.
Rastade äldsta dottern broarna runt senare på kvällen, första gången hon cyklar ett par mil i ett - tjohoo! Återväxten är tryggad;)

Luleå-tråden
Hej Luleå.

Jag är uppe i fäderneslänet över sommaren och har tagit med mig min xc med skevt bakhjul. Jag undrar om det är någon som har något tips på var man kan hitta några fina stigar för att svetta ner sig lite. Det ser även ut som att ni kör något slags gemensamma turer, om utomstående får haka på så följer jag gärna med.

Jag är baserad på bergviken.

Mvh. Vit Poison

Luleå-tråden
Hej J-man, leta dig tillbaka nån sida i den här tråden så finns det stigtips.
Gemensamma turerna som körs nu är lvg, men jag kör xc också. Kommer dock att åka till fjälls igen under veckan så det blir ingen cykling för mig förrän kanske nästa helg...

Luleå-tråden
Jag kör ett lugnt pass nu idag (onsdag) runt antingen älven eller kallax-måttsund osv tebax till gäddvik
Jag är i gäddvik 11 om nån vill hänga på...

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Brollan: Synd att du missa mig, jag kan garantera att det gick lugnt!!!
Mina söta döttrar har smittat mig med en bacill, så jag känner lite i bihålorna tog det extra lugnt och extra kort...
Mötte förresten Stefan Senling + 2 cyklister på rulle på hemvägen efter mariebergsvägen, men de andra hann jag inte se vad det var för ena...

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Skit bra partempo i 90k igår, perfekt väder med sol och för en gångs skull bra vind.
Synd bara att vi bara var 2 som åkte, bra träning Claes.
En varning för alla: vägen inne i Sunderbyn är uppriven och grusad.
/jg

Senast ändrad:
Luleå-tråden
En varning!
De har brutit upp den dåliga vägen mellan gammelstads kyrkby och nästan upp till korsningen vid E4:an rutvik... Nu är det oljegrus hela vägen bara så ni vet...
Såg på funbeat att Ulf körde den vägen igår, hur är det att cykla där Ulf?

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Jag försökte cykla mot Brändön härom dagen men fick vända halvvägs till Örarna eftersom det var grusat från Bensbyn. Varje möte innebar en näve vasst grus rakt i nyllet.
Det verkar vara det nya nu att grusa vägarna utan att ens försöka binda gruset.

/Micke H

Luleå-tråden
Jag körde igår både Gstad-Rutvik och Bensbyn-Örarna-Persön. Cykelbart men inget trevligt. Ta inte fincykeln och ta med mobilen för att kunna ringa efter bärgning vid behov. Paris-Roubaix känslan går väl an men varning för att köra med nysmord kedja. Det har hänt mig en gång förut att löst oljegrus har fastnat på kedjan och dragits in i bakväxeln med haveri som resultat.

Senast ändrad:
Luleå-tråden
Det var då fan har dem förstört snart alla cykelvägar?
Nu är både rutvik, persön och mockfjärd borta.
Återstår boden, 97:an och sen via sävast å köra däromkring som jag gjorde idag.
Eller via Gäddvik och köra där...

Luleå-tråden
Glöm inte att Sunderbyn är upprivet efter rondellen och till korsningen mot sjukhuset.
Det är väl rätt bra att asfalten åtgärdas mellan g-stad och rutvik, den har ju varit risig länge, under förutsättning att dom asfalterar om sträckan!
JAg kommer inte att kunna köra någon träning kl17:00 på Måndag men hade tänkt att åka tidigare
säg 12:00 om någon är intresserad av detta.
/jg

Luleå-tråden
Joo du! Jag har mailat kommun ang sunderbyn-kläppenskolan avsnittet som stått sådär i 2 månader nu... När fan ska de asfaltera det är ju snart vinter igen, de har väl fan inte tänkt göra det nästa sommar men vem vet inget svar från ansvariga i alla fall...
Ja om de nu asfalterar om, om jag förstod min fru rätt så äre oljegrus de slängt ut och det är väl en nödlösning när de inte har råd att asfaltera va?
Jag kör 10:30 fr Gäddvik, kör 1-1 intervaller upp till avankorsningen därefter äre
fri fart som gäller :-)

Luleå-tråden
Claes: vägarna är ju terroriserade av vägverket runt om här så det får bli från gäddvik och innåt landet.
Sebbe: ordnar du transporten åt oss så kommer vi?;-)
/jg

Luleå-tråden
Jag ska dit oavsett väder, du får dela bensinkostnaden med mig om jag ska hämta dig isåfall.
60:- tycker jag låter skällig det kostar mig i runda slängar 180:- totalt!

Luleå-tråden
tjaba nu var flygresan bokad och sovsäcken köpt.. någon som har ett trevligt ex eller någon jag kan slagga hos i Köpenhamn torsdag 22sep/söndag 25sep ? eller ska jag sikta på glädjeflickorna ?

Luleå-tråden
Morgondagens väder ser hyfsat ut enl klart.se
Så det kan bli några som cyklar lite längre imorgon, kanske en av de sista långkörarna innan vintern...
Planen är:
Samling i Avankorsningen cirka 10:00 så kan både älvsbyn, boden och sävast haka på där de vill...
Därefter kör vi upp till Klövern och 94:an sedan ned mot Älvsbyn å höger upp på 356:an i riktning mot Boden för fikastopp i Boden Cafe Retro som ligger vid helikoptern i Boden..
Fart: 30+ Sällskapet bestämmer farten helt enkelt, skyltspurter rekommenderas ;-)
Om det finns funderingar kan ni ringa mig, 070-3931066

/Mats

Luleå-tråden
Anmäl dig till Stils mailinglista, de är de enda som kör "organiserat" i skogen.

från deras senaste mail...

Hej!

Imorgon är det dags för träning igen. Erik är bortrest och jag själv har några andra åtaganden att passa, så det blir en relativt tidig träning.

Väl mött i skogen!

Sammanfattning
När och var: 11:00 utanför Stil Söndag 4/9
Träningstid: ca 1,5h
Ta med: MTB, vatten, hjälm, (handskar)

Mvh Henrik Fröjd, 070-3304821

Bergscykelsektionen

Luleå-tråden
tänkte börja med pannlampa i skogen om någon är sugen, inte nu men vi kan väl börja snacka ihop oss som vill..
edit: for ut en sväng men det var ganska mycket vattenpölar så det gick inte att brassa på. En sluttande stig hade förvandlats till en bäck i 200 meter. men det var skoj och varmt värre var tvungen att ta av mig jackan..

Senast ändrad:
Luleå-tråden

Bilagor

• New Bitmap Image (7).jpg
    New Bitmap Image (7).jpg
    35.9 KB · Besök: 114
Luleå-tråden
körde själv med vinterpendlaren och 35mm cross däck 3~4 bar(50psi), men lvg kan nog bli riktigt sladdrigt roligt i skogen, nä du lär få genomslags punka och ont i röven ^_^

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp