Luleå-tråden

Luleå-tråden
rolandh skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå i stugan,
>
> vet någon av er hur det ligger till med stigarna
> som byggs i Måttsund? Är de redan cykelbara och
> vad är svårigheten på dem?
>
> /Roland

Spåren i Måttsund är inte klara än. Grävare har vart plats i veckan i övre delen. Nu i helgen ska vi kraftsamla och finlira till övre delen med spadar och spett. Du får gärna komma och hjälpa till :) Det kommer vara folk på plats 10-16 lörd och söndag.
/Olov

Luleå-tråden
Hej!

Har en liten fråga om någon kunde ge några bra tips på MTB stigar i Luleåområdet. Bara bott i Luleå ett år så har inte hunnit utforska annat än Ormberget. Vore tacksam för lite tips.

/Emil

Luleå-tråden
emil.soderberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
>
> Har en liten fråga om någon kunde ge några bra
> tips på MTB stigar i Luleåområdet. Bara bott i
> Luleå ett år så har inte hunnit utforska annat
> än Ormberget. Vore tacksam för lite tips.
>
> /Emil

Jag kör mycket på Hertsöstigen med början på Ormberget och slut nästan ute i Lövskär. Bästa delarna är bortanför Hertsöträsk så missa inte detta.

Luleå-tråden
Jag testade en kortis vid Hertsöträsk, hastigt infall. Åker hemåt imorgon så det får bli en Happyride nästa vända jag kommer upp. Jag har spångest men det var hyfsat OK/snäll spång jag åkte på. Mardrömmen är ju 50 cm ner till en vattenyta :-)

Luleå-tråden
Tack för tipset svpe! Då ska jag definitivt ut och utforska de delarna senare idag. Sist körde jag fram till knöppelåsen, såg att det var skyltat mot hertsöträsk så man kan väl knappast åka så mycket fel :)

Luleå-tråden
Vi tog en tur längs Hertsöstigen i dag. Mycket spännande spångcykling :) Lite dåligt märkt i början men som tur var hade vi de lilla foldern om stigen. Bättre märkt när vi lämnat området med motionsspår. Trevlig tur med allt från bärning till grusväg.
image.jpg

Luleå-tråden
Han med en tur där idag också, första gången man cyklat på spångar men det var en mycket trevlig sväng. Däremot missade jag att den gick längre än hertsöträsk, gör ett nytt försök imorgon och hoppas på lika fint väder som idag!

Luleå-tråden
Hej Luleborna.
Den här tråden verkar lite halvdöd just nu men jag bumpar upp den i alla fall.

Det börjar dra ihop sig till den andra upplagan av Skellefte Bikerally. Som sig bör handlar det om tekniska stigar som företrädelsevis lutar mera utför än uppför. Adrenalin, mjölksyra och ett visst mått av svett krävs av den som tänker prestera. Övriga får njuta av svängade stigar, härliga högfartskurvor, branter både uppförs och nedförs, passager genom en och annan stenkista samt ett utom ordentligt trevligt sällskap.

Tänkt tävlingsdag söndag 27 Juli.
Samling 10.00 Ica Handlarn Anderstorp
Mer detaljerad info om ss, förtäring etc kommer senare men räkna med en heldags cykling.

Anmäl er i separat tråd.

Luleå-tråden
Stojje sa:
Hejsan alla Lulebor! Nu händer det nåt i Skellefteå i alla fall. Nationaldagssendurot på nationaldagen. Det insomnade Skellefte Bike Rally har bytt namn och datum, men konceptet är det samma. Snabbt, stökigt, brötit, konditionskrävande och skoj.
Info och anmälan finns här. https://simplesignup.se/event/132340-nationaldagsendurot-skellefteaa

Kan man anmäla sig på plats?
Jobbar nämligen natten mot tävlingsdagen (brandman) och vet inte om jag kommer kunna få sova eller inte.

Luleå-tråden
Hej igen Luleborna!
Dags för Skellefte Nationaldagsenduro

Se Info.

Nationaldagen träffas alla tänkbara cyklister som söker fart, fläkt, stök, flow och utmaningar när vi cyklar. Konceptet är det samma som förra året. Det blir i år 4 olika sträckor där man trampar på allt allt vad man har över stök och bröt, lite uppför och mycket nedför i 3-8 minuter. Hen med bästa sammanlagda tid vinner.

Har du som ambition att vinna bör du ha bra ladd, grym teknik och rätt bra med kondis.
För att ha skoj och träffa trevliga människor så behöver du bara anmäla dig och dyka upp.

Kostnad: 250 kr

Medlemmar i Aik-Cykel får 100 kr rabatt via en rabattkod som skickas ut via mail.

Tävlingen är ett motionslopp och ingen licens behövs.

I år kommer vi att hålla till på området öster om Falkträsket.

TÄVLINGSBANAN

I år körs banorna utan gemensam genomkörning innan tävling. Banorna kommer att bandas och märkas ut tydligt och kartor kommer läggas ut i eventet på klubbens facebook-sida söndagen 2e juni.

https://www.facebook.com/events/612394005904891/

Den sena utlägget för att hemmaåkare inte nödvändigtvis ska ha så mycket försprång mot utsocknes åkare. Då tävlingen inte börjar förrän 12.30 så ges möjlighet att hinna kolla banorna innan tävlingen på tävlingsdagen. De koncentrerade till ett ganska begränsat område.

KLASSER

Enduro Motion (Herrar/Damer anges i nästa steg i anmälan), Enduro Ungdom.

Anmäl dig här:

https://simplesignup.se/event/14801...A_ANjQFTFXq1mCfvBYXiFrM9f_TOgXwNlW244Kki-0S70

Vi träffas vid badplatsen vid Falkträsket 12.30. Därefter blir det genomgång av upplägget, banor och säkerhetsföreskrifter. Startordningen kommer sättas på plats.

Frågor på det?

Tillbaka
Topp