[LVG] Fortiga hjul.

[LVG] Fortiga hjul.
Jag har själv samma "problem"...

Har cyklat ett par år nu och tänkte belöna mina ihärdiga trainersessioner med ett par nya hjul till våren. Har förstått att en hel del av nya bättre hjul sitter i känslan och kanske inte så mycket i farten i sig. Men som glad motionär är det kanske ändå känslan som är viktigast :)

När man väl bestämt sig för ett par nya hjul inser man dock att det är en djungel utan dess like... material, profil, eker, bredd, slanglöst, clincher, däck, däckbredd, slang,vikt mm mm ska det tas ställning till. All cred till er på forumet som har koll på detta och delar med er till noviser som mig, väldigt uppskattat!!

Idag har jag ett par fulcrum 5 och precis som trådskaparen har jag sneglat på DA c24, Rs81 c35 och Fulcrum zero, men det finns säkert en hel del jag inte har koll på när det gäller andra märken, har säkert missat hur mkt som helst. Bor i skåneland, väger knappa 80 kg och snittar ca 30 när jag cyklar ensam. Cyklar oftast runt 5 mil, sällan över 10. Finns det nåt speciellt förutom det som skrivits innan som jag ska tänka på? alla tips mottages tacksamt!

[LVG] Fortiga hjul.
Ah, läste "Frostiga hjul"

Frosty%2BWheel.jpg

Tillbaka
Topp