[LVG] Fransson kl 10.00 lördag 30 april ca 13 mil

paprikan

Medlem
Leo laddar för extremen på söndag och kommer inte vara med och jag som har valt att stå över Hammarö tredagars för lite vanlig hederlig CTT träning.

Samling som vanligt vid Fransson kl 10.00 på lördag. Vi 13 mil ungefär och jag tycker det var längesedan vi härjade norr om staden, så jag kommer lägga ut en rutt som går upp mott Lilla edet, Stenungsund och hem.
Farten blir väl som vanligt jämn och hög och snittet kommer säkert hamna en bit över 33km/h.

Vilka mer är sugna?

Patric

Kanonbra Patric! Det ser ut att bli fint väder också så det blir en fin runda. Jag laddar som sagt inför söndagens tolvtimmarstur i skogen med lite vila.

/Leo

Tjena Patric
Bor på Hisingen så jag hakar på. Skitfint uppe i Norr med mycket nyasfalterat (härdat nu...)
Ange gärna rutt så rullar jag med när Ni kommer in på Hisingssidan.
Gabbo

Så här ungefär går resan på lördag, det blir 13-14 mil. Planeraren ville inte riktigt köra samma väg som mig så det är några fel såsom att vi INTE kommer köra Göta Älvbron utan Marieholmsbron.

Vi kör den västra sidan på uppvägen (mot och genom Lilla edet) och kör mot Stenungsund och söderut på hemvägen.

30april.jpg ht=595

Patric

Senast redigerad av en moderator:
Fika, vi fyller väl bakfickorna med bananer?

Vad gäller riktningen ser jag att det skall blåsa nordostlig vind varför vi byter håll på varvet och kör "andra" hållet istället. Förhoppningsvis kan sträckan Lilla Edet - Kungälv bjuda på medvind vilket innebär en skön sträcka för lite fartåkning!

Gabbo, vi borde passera Kungälv (stora rondellen vid Jordfallsbron) vid 10.50.

Patric

Paprikan - vi är där 10.40 och fikar nedanför borgen. Det kaffet innebär att jag plus 2*Fredrik är som gaseller efter 10 mil... Således behöver Ni inte dra på en spurt just där. Tror det är max 30 km/h fartbegränsning ändå...

Årets racerpass?!?!?

Ibland är det befogat att svära så det gör jag nu! HERREJÄVLAR vilken fin runda, jag är hög och kommer reta min familj med ett svinigt stort flin hela helgen.
Idag körde vi fantastiskt bra.
Vi var 11 pers tror jag när vi plockat upp Gabbo och Frehal i Kungälv. Redan där låg snittet på 36 fast vi inte ens tagit i. Sedan körde vi på mot Stenungsund, Ucklum och Lilla Edet i två par där det gick undan värre när Mikko och Robin hamnade i täten (dom långa svepande backarna där är bara för underbara).
Mellan Lilla Edet och Kungälv och Kungälv rullade vi på i en helt perfekt belgisk klunga utan ryck och stökigheter och då gick det fort - riktigt fort!

Efter Kungälv defilerade vi hem i lugnt och skön takt.

Jag startade och stoppade klockan vid Marieholmsbron och fick då 122 km och ett snitt på 37.6 km/h!

Tack alla som varit med bidragit på den här helt ljuvliga runda!
Patric

Lika snabb vid datorn som på cykeln...

Riktigt bra pass och sträckan Lilla Edet - Kungälv kommer högt upp på topplistan över vackra svenska vägar. Fick ihop till 147.8 km med snitt på 36.0 km/h. Räknar man bort transportsträckorna i början och efter Säve blev det 37.3 km/h på 124 km.

Lite demokratiskt tycker jag också att inte bara de som kör i backarna alltid skall få skit ;-). Hade fullt upp med att köra snyggt belgiskt och passera en taggad Mikko i 54 knyck...

Tack för idag!
Gabbo

Tillbaka
Topp