(LVG) Lopp utomlands, velar mellan två. Feedback önskas.

gerrardsdobbar

Aktiv medlem
Goder afton,

Har efter förhandlingar med regeringen fått med mig att pipa utomlands och köra ett lopp (woohoo!).

Jag har sållat ner kandidaterna till två lopp:

- Gran Fondo Campagnolo di Roma (120 km, 2000 hm) i Oktober
- Ronde van Vlaanderen sportive (140 km, orkar inte med logistiken för 270 km och kommer dessutom inte orkar cykla 270 kilometer i April), April 2020

Har någon här kört endera loppet? Vad tyckte ni om loppen? Hur var organisationerna runt?

Frugan blev sådär lite halvt ställd när jag sa att "Jag väljer mellan Rom i Oktober" (Åh, då kan jag följa med, jag älskar Rom!), "eller Belgien i April" (Du är en idiot).

Om det blir Rom så hade jag tänkt att bo i Trastevere, det verkar tillräckligt nära starten och är dessutom en mysig stadsdel. Oudenaarde har jag lite sämre koll på.

Ronde van Vlaanderen är ju ett lopp som borde vara på var mans Bucket List :) Tyvärr regn och kallt när jag körde men magiskt och organisationen var så bra som den behövde vara med goda våfflor i depåerna :) Körde med den mellanvarianten där man får alla backar och kullerstenspartier men slipper den långa transporten.

Av de loppen är De Ronde det givna valet för mig.
Jag har kört flera lopp i Belgien, däribland RVV och organisationen är fantastisk.
För mig finns det dock bara en distans och det är hela loppet. De som säger att början bara är transport tycker jag missar poängen med en vårklassiker ?

Du ska cykla de Ronde. Självklart. Jag har kört mellanmjölksvarianten en gång (finns en rr någonstans här på happy) och gör det gärna igen. Just den här våren är fylld med andra arrangemang men 2020 skulle det definitivt finns plats för mig att göra det igen.

Rom ska du boka in nu till hösten, utan cykel om du frågar mig.

lrsäkta OT men Igloo vilka fler lopp har du kört? Skulle vilja cykla Omloop Het Nieuwsblad cyclo. har du kört det? Ligger bra till på säsongen för mig.

Då verkar det ju vara en förkrossande majoritet för RvV. Misstänkte nästan det. Då har man ju dessutom en möjlighet att stanna kvar och kika proffsen på söndagen.

Hur gjorde ni med transport och boende? Flyg till Bryssel och sen hyrbil?

Förutom RVV x2 har jag cyklat Liege-Bastogne-Liege och Fleche Wallonne.
Eftersom RVV är så poppis har det ju börjat poppa upp väldigt många klassikerinspirerade motionslopp vilken är riktigt kul. Både Flandern och Vallonien är dock fantastiskt fina cykeldestinationer även utanför arrangerade evenemang.

Tillbaka
Topp