[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Jävlar vad starka ni är, cred!

Jag har iaf fått några bra pass sen jag blev avhängd sist. Helgens tiomilare solo höll iaf till mot/kantvindarna utmed 73:an 34,7 i snitt, bra för att vara mig ;)... Slutade dock sen neråt 30. I går blev det en timme på trainern.

Låter bra det där med jämnt och fint tempo uppför, det är oftast det som dödar mina lår.

[LVG] Snäckantråden
evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Men vad i helv... har ni nått den magiska 38 i
> snitt redan? Man kanske skulle börja cykla
> igen...

Jobbigt för dig att inte kunna dra din patenterade "vad sakta ni cyklar, förra året gick det i 38 vid det här laget"? ;-)

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Men vad gör man i helgen nu då? Och nästa
> tisdag???

Det är över nu.

Nä. Det ser ju mörkt ut på lördag, men finns kanske ett litet, litet hopp om söndag. Vägrar dock att kränga på dubbdäcken igen så det beror på om det är risk för hala vägar. Tisdagsrunda ser väl tveksamt ut, men det ser bättre ut på onsdag - man kanske ska vara så radikal så att man lägger en tisdagsrunda på onsdag? Eller bildas det något svart hål i universum då som vi alla sugs in i?

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Men vad gör man i helgen nu då? Och nästa
> tisdag???

Man cyklar cross? Lite snö gör nog varken till eller från på en grusväg...

[LVG] Snäckantråden
Rent teoretiskt, endast med tanke på min egen kalender och inte väder, så är det på söndag som jag kan köra en runda. Annars blir det väl trainer.
För intresseklubben att anteckna.

[LVG] Snäckantråden
Trampedalen skrev:
> Rent teoretiskt, endast med tanke på min egen
> kalender och inte väder, så är det på söndag
> som jag kan köra en runda. Annars blir det väl
> trainer.
> För intresseklubben att anteckna.

Intresseklubben antecknar.

Om vädret tillåter så ligger en söndagsrunda med lite senare start (för att minimera ev. halkrisk) och av medellång distans (för att hinna hem till Ronde van Vlaaandeeren) i korten. Rent teoretiskt. Kan komma att annonseras med kort varsel, så stay tuned...

[LVG] Snäckantråden
Jag tycker också en söndagsrunda! Behöver väll inte bli så väldigt kort heller egentligen, Flandern börjar ju inte sändas (på riktigt) förrän 15:15. Hinner med många timmar innan dess om man inte slänger alltför många på att fika ;-)

[LVG] Snäckantråden
Jag slänger fram start kl 10, 4h cykling (13-14 mil) med kort fika som ett tentativt förslag, subject to change due to weather.

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Jag slänger fram start kl 10, 4h cykling (13-14
> mil) med kort fika som ett tentativt förslag,
> subject to change due to weather.

Som om jag hade skrivit det själv :-D

[LVG] Snäckantråden
Eller så är vi riktigt hardcore och struntar i fikan helt? Är ju alltid så kallt att starta efter ett längre stopp när det är kyligt ute.

Bara vi stannar några minuter halvvägs så man får pusta ut lite och mumsa på en energibar så... :-)

[LVG] Snäckantråden
Ska du stanna för att äta bar? Ett pissstopp kan du få eftersom jag inte är så sugen på att träna att putta dig längs dikeskanten så du kan göra det i farten, för där vet man aldrig vad som kan vänta...
pissfoto.jpg

Men äta bars och skifta kläderna är sådant som skall göras i farten! ;-)

[LVG] Snäckantråden
Nej jag kan mycket väl äta i farten, tänkte mer att det vore skönt för dig att få stanna och pusta ut lite. Men du får väl fejka en punktering istället. ;-)

[LVG] Snäckantråden
Det är dags att montera flaskställ på crossen med andra ord. Det är jobbigt att försöka dricka i klungan när ni ska trampa så snabbt när vattenflaskan sitter i ryggfickan..

[LVG] Snäckantråden
Fast är en söndagsrunda verkligen körbar på slicks? SMHI hotar med 4-5 minusgrader hela natten och skuggiga partier på vägbanan lär vara ...spännande kl 10-11. Sen kommer det snö på eftermiddagen.

Det blir nog spinning istället.

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Fast är en söndagsrunda verkligen körbar på
> slicks? SMHI hotar med 4-5 minusgrader hela natten
> och skuggiga partier på vägbanan lär vara
> ...spännande kl 10-11. Sen kommer det snö på
> eftermiddagen.

Enligt YR ska det vara 4 grader kl 11 och ingen nederbörd under dagen. Är också lite orolig för ev. halka, vi får vänta och se hur det utvecklar sig helt enkelt.

[LVG] Snäckantråden
Ska kolla in om jag har tid o trampa med er i morgon men start kl 10 kan jag vara med på sen måste jag hämta lillen i stallet för att vara på körskolan kl 13 o skriva några prov inför uppskrivningen på onsdag..

Körde en liten lugn solorunda i torsdags i solen trodde jag fick regnet och motvinden på mig efter att jag vände nere i dalarö.

Tid Sträcka Tempo Hastighet Kommentar
00:17:54 10 km 01:47 min/km 33,52 km/h
00:16:25 10 km 01:38 min/km 36,55 km/h
00:16:47 10 km 01:41 min/km 35,75 km/h
00:21:11 10 km 02:07 min/km 28,32 km/h
00:17:55 10 km 01:48 min/km 33,49 km/h
00:19:10 10 km 01:55 min/km 31,3 km/h
00:20:07 10 km 02:01 min/km 29,83 km/h
00:22:18 10 km 02:14 min/km 26,91 km/h
00:21:34 10 km 02:09 min/km 27,82 km/h
00:05:57 2,45 km 02:26 min/km 24,71 km/h
00:08:24 3,31 km 02:32 min/km 23,64 km/h

[LVG] Snäckantråden
Nu säger SMHI att det ska bli snö mitt på dagen också.

Nä, jag ställer in. Kör eventuellt en solorunda på Ekerö istället om vädret är OK, annars blir det trainer framför Ronde Van Vlaanderen.

Prognosen för nästa vecka ser ju lagom kul ut. Någon enstaka plusgrad och nederbörd varje dag. Jävla skit, jag som hade tänkt mig en påskhelg full av propagandacykling. :-(

[LVG] Snäckantråden
Masmobacken * 8, Blev ett försök till intervall pass uppför Masmobacken nu på eftermiddagen men det var sega ben som fick kämpa sig uppför.
Hade inge bra tryck i påkarna i dag så det fick bli 8 sega och inte allt för hög puls i dag, fick kämpa mig upp till tröskelpulsen som ligger runt 88%.

Men jag kom ju ut i alla fall ;-))))

Jag startar nere vid 50 skyltarna på en tung växel så jag övar igång drag fram till backen och där sätter jag mig ner o trampar vidare uppför hela vägen och avslutar med stående spurt dom sista 100-200metrarna.

Men det gick ju inte så fort i dag;-(( Låg mellan 2,56 - 3,15 rekordserien är 10st mellan 2,40-2,50 ;-))

IMG_1756.JPG

IMG_1761.jpg

IMG_1763.JPG

IMG_1764.JPG

Bilagor

• IMG_1758.jpg
    IMG_1758.jpg
    169.8 KB · Besök: 109
[LVG] Snäckantråden
Happy snäckan spotting!

Såg frille och trampedalen (tror jag) strax innan rödljusen vid glömstavägen idag, tyvärr inte på cykel, utan i bil på väg hem från jobbet :/

Hoppas ni hade en skön tur :)

[LVG] Snäckantråden
Blev en bra tur och vädret höll sig snällt. Lite kyligt var det kanske men Jonas rådde bot på det med ett herrans tempo direkt mot Jordbro, det var bara att haka på i lydnad och vördnad.

När det hela dessutom avslutades med hög fart i och med sällskap med ett par tempotrissande grabbar ifrån Rosenhillsbacken kan man inte vara mycket mer än nöjd med de 10,5 milen och lite dryga 3 timmarna jag fick.

Tackar boys!

[LVG] Snäckantråden
Tackar grabbar för en bra körd runda trotts att mina ben började ge med sig efter 4mil;-((

Fick i hopp 119 km på 3,35 och 33 i snitt när jag var hemma, då hade dom sista 1,5milen gått långsamt
för jag behövde trampa ur mina klubbor till ben ;-)))

.
IMG_1765.JPG

[LVG] Snäckantråden
Men ojdå, nu ser ju väderprognoserna helt plötsligt lite bättre ut i påsk.

Det är ju NÄSTAN så att man får lite hopp om en tisdagsrunda... :-)

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> > Bra, men varför gick det så långsamt? I
> tisdags snittade vi 38.
>

Haha, jamen allt under 38 är ju lite fjantigt. Allt över 38 är också lite fjantigt. Fint tangentbord det här...:)

Jag iakttar era rundor och hejar så länge, men jag kommer att delta lite längre fram. Tränar för maran just nu och blir ifrånsprungen av samtliga på Huddinge långdistansklubb. När jag är klar med att bli ifrånsprungen är jag gärna med och blir ifråncyklad också:)

[LVG] Snäckantråden
evo skrev:
> Jag iakttar era rundor och hejar så länge, men
> jag kommer att delta lite längre fram. Tränar
> för maran just nu och blir ifrånsprungen av
> samtliga på Huddinge långdistansklubb. När jag
> är klar med att bli ifrånsprungen är jag gärna
> med och blir ifråncyklad också:)

Kul! Siktar du på någon speciell tid på maran?

[LVG] Snäckantråden
Tack för idag!
Glädjetempot vid start gick över och en grym blåst gjorde sitt för att inte snittet skulle bli alltför högt.
Men vem bryr sig om snitt, tja kanske Vätternmotionärer, men inte jag ;-)

Nåja, mina ben fick vad de behövde. Bara inte Peter får för sig att ta av touringdäcken...

Vi ses!

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Kul! Siktar du på någon speciell tid på maran?

Allt under 3:30 är godkänt:)

Vi får se när jag vågar mig på en Tisdagsrunda. Racern har inte ens stått på trainer i år:)

Tillbaka
Topp