[lvg] Tour de Väsby, Söndag 17/4, ca 16-17 mil

saltgurkan

Aktiv medlem
Dags att cykla en sväng. Vi är några (Fredrikshofs sub8-grupp) som har tänkt att köra lite landsväg, Upplands Väsby - Hallstavik t o r på Söndag. Tanken är att vi ska snurra belgiskt (eller likn.) dit och tillbaka i god fart.

Samling, Vikskolan Upplands Väsby kl 9, Söndag 17/4.

Tänkt rutt: http://kartor.eniro.se/m/ap3z9

Häng på, parkering finns vid Vikskolan. Pendel går annars till Lapplands Väsby sen rullar man ner till Vikskolan därifrån.

Låter intressant. Ska köra 30-milaren från Täby dan innan så jag kan inte lova nåt. Är det fart eller träna belgiskt som är viktigast?

Kul att du är intresserad, 30 mil dagen innan låter som en lagom uppladdning :)!
Bra fråga vilket som är viktigast, vi har inte tänkt att ta hela dagen på oss så det får nog bli en kombination, belgiskt med god fart då men inte så att man knäcker folk helt :).

saltgurkan skrev:
-------------------------------------------------------
> ...belgiskt med god fart då men
> inte så att man knäcker folk helt :).

Va? Nä då är jag inte intresserad, jag vill bli knäckt.

Det är lite för långt för mig i det här läget. Kan inte vara borta hemifrån så mycket, bra idé annars!

evo skrev:
-------------------------------------------------------
> saltgurkan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ...belgiskt med god fart då men
> > inte så att man knäcker folk helt :).
>
> Va? Nä då är jag inte intresserad, jag vill bli
> knäckt.
>
> Det är lite för långt för mig i det här
> läget. Kan inte vara borta hemifrån så mycket,
> bra idé annars!

För långt, förra helgen körde du väl 90 mil i ett svep? Om vi kör snabbt så kanske vi kan vara tillbaka till Lunch :).

Senast redigerad av en moderator:
Hej!
Är med i sub8 start 4.36 är på happy och blir lite intresserad av er runda. Hur många blir ni ungefär? Vet ni om det går att fylla på flaskorna under rundan så det räcker med två?

Kul att du är intresserad, det går säkert att fylla flaskor under rundan, i Hallstavik t ex om vi tar ett kort fikastopp där eller längs med ngnstans om det krisar.

Så här skrev klunghitler Daniel i ett mail häromdagen:

"Alla skall ha med sig:
slang, pump, energikaka eller macka, 2 stora fulla flaskor med sportdryck. Ta gärna med er en godisbit också.
e.v. fettförbränningsträningspass med enbart vatten under träningen undanbedes denna gång då vi kör lite längre."

Själv tänker jag köra med camelbak (ca 2l) med vatten i samt en flaska sportdryck på ramen.

Vi hoppas på att bli minst 10 st som kör, häng på :)!

2 problem...

1) Hoppas kunna förhandla mig till en cykeldag på söndag...oklar utgång i förhandlingen.
2) Få landsvägsmil i benen... Men känner mig stark... Frågan om denna tur passar mig bättre om ca 2 veckor...

Återkommer, om inte... ha en fin tur!

/Lasse

Tillbaka
Topp