izar
Aktiv medlem
[Lvg] Värt att uppgradera 10->11 delat
Går i funderingar att uppgradera från 10 delat till 11 delat. Det började egentligen med att jag ville uppgradera mina handtag till ett par där vajrarna går gömda i styret istället för utanpå som det gör på äldre 105:or. Sedan så kom jag på att det vore trevligt med en 53/39 klinga fram istället för kompakt. Vips så börjar det dra iväg och då började jag fundera på är det inte lika bra att köpa en hel 11 delad Ultegra grupp? Jaha då måste man även ha en ny body, men det kanske är lika bra då jag har märkt att den gamla släpper ibland efter att ha frihjulat.
Cykeln i fråga är en Scott CR1 med 105 rakt igenom, har rullat ett antal mil nu så saker och ting är lite slitna. Satt med fingret på köpknappen men fastnade på "Bottom bracket", fanns tydligen två att välja på BSA och ITA, vad har jag på min cykel?
Är det vettigt att göra denna uppgradering eller ska jag bara köpa mig ett par nya 105 handtag och vara nöjd? Vad tycker Happy, för happy tycker alltid något :-)
Cykeln i fråga är en Scott CR1 med 105 rakt igenom, har rullat ett antal mil nu så saker och ting är lite slitna. Satt med fingret på köpknappen men fastnade på "Bottom bracket", fanns tydligen två att välja på BSA och ITA, vad har jag på min cykel?
Är det vettigt att göra denna uppgradering eller ska jag bara köpa mig ett par nya 105 handtag och vara nöjd? Vad tycker Happy, för happy tycker alltid något :-)