Gammal tråd, samma problem.
Har kört med den där Arionen ett år nu, men aldrig blivit riktigt kompis med den. Ja Rippa, den har varit vågrätt sista tiden. Den är troligen för smal och kullrig, så jag sitter mer på den upphöjda mitten än på sittbenen. Justerade den mer å mer framåt utan resultat.
"Lånade" igår en Selle Italia Prolink Light Gel Flow på Cykelcity och fick hjälp att ställa in den. Sen ut på 5 mil hem via Ekerö.
Första reaktion var att sittknölarna verkligen fick jobba, det var inte vana vid. Kände av dem direkt, inte smärtsamt, bara ett konstaterande att de fanns med på resan. Andra reflektionen var om jag verkligen satt med perineum på sadeln eller inte. Var tvungen å känna efter. Jorå (€), jag satt på hålet. Den hjälper asså.
Efter en mil eller två så glömde jag bort sadeln. Försökte inte som på Arionen hela tiden hitta bättre sittplats, utan satt still på samma ställe.
Gjorde sedan pisstestet, €, jag kände vad jag höll i, vilket jag aldrig gjorde med Arionen. Dä var hela paketet bortdomnat. Läskig effekt.
Enligt Selles hemsida är den 144 mm bred, vilket enligt alla förståsigpåare ska vara rätt bredd för mina sittben. Har glömt vad jag mätt upp dom till, 105 eller 115 mm.
Så den får tummen upp, den behåller jag! Bästa hittils!