Mallorca i december eller annan cykelresa typ Gran Canaria?

glitch

Aktiv medlem
Någon som varit på Mallis i december och cyklat?
Tänkte sticka på minisemester några dagar i december innan julen och Mallis ligger bra till. Verkar ju ändå kunna bli 15-20 grader om man har tur på dagarna vilket ju borde vara rätt nice att cykla i?

Tänkte bo i Palma i såna fall så jag antar att det bör finnas en del restauranger mm. öppet i alla fall så det inte är helt dött för att det inte är säsong eller?

Ett annat alternativ är Gran Canaria men det verkar bli rätt mycket dyrare och sen känns det inte riktigt lika överskådligt som Mallis. Om man skulle hitta hyfsat flyg, någon som har tips på boende på Gran Canaria för 2 pers (billigt) samt ställe att hyra hoj på?

Finns det nåt annat ställe att fundera på? Finns ju bra flyg till Malaga också, kanske finns bra cykling där också?

Mallis är ju grönare och vackrare att cykla på. Många som cyklar på Mallis. Vet dock inte hur det är i December men tror inte det är så kallt.

Madeira är annars en väldigt vacker ö. Bra träning, mycket upp och ner ;-)

Alltså... Mallorca är inte bara turister. Palma är en riktig spansk stad med allt vad det innebär av barer, restauranger, affärer mm mm. Däremot kan det ju vara lite tomt i Magaluf.

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Alltså... Mallorca är inte bara turister. Palma
> är en riktig spansk stad med allt vad det
> innebär av barer, restauranger, affärer mm mm.
> Däremot kan det ju vara lite tomt i Magaluf.

Precis, jag antar att Palma är ungefär som vanligt fast med färre turister. Där bör väl restauranger mm. vara öppna året runt. I det avseendet lockar ju Mallis mer då jag verkligen gillar Palma skarpt och det kan ju lika gärna vara blåsigt och kallt på Gran Canaria också den tiden på året.

Jag känner flera som har varit på Mallorca över jul när det är bakslagskallt och tom snö. I stället för cykling har dom då legat på ett kallt hotellrum och frysit... December och Januari är vädret rätt ostabilt på Mallorca, vill du verkligen ha bra cykelväder skulle jag föreslå Gra Canaria :-) T

Tillbaka
Topp