OK, tackar för tipsen. Jag köpte trissorna på E.C.I. i söderförorten Björkhagen. Spännande område - intressanta männinskor. Med risk för att bli påhoppad av nedan nämnda man, så måste jag skriva av mig lite: kunden framför mig på E.C.I. var nog den mest förvirrade cyklist jag någonsin sett. En riktig Sune med andra ord. Har aldrig tidigare sett nåt liknande. Jag menar, hur svårt kan det vara att köpa ett par vajrar, nån nippel och två slangar?
Sunen berättade sitt liv historia för killen bakom kassan så fort han kom på att han behövde något mer -typ "jag behöver nog ett par barends -därför att när jag kör i grusbacken här bakom så... bla-bla-bla..." När han till slut (trodde jag) fått ihop lite pryttlar och det var dags att betala så såg han ett däck i genomskärning vid kassan.
Och mycket riktigt: "tror du att de däcken är bättre än mina? Jag trampar hål i dem i grusbacken här bakom bla- bla- bla..." Och så vidare och så vidare. Killlen bakom kassan var däremot sten-cool. Han lyckades med skickligt dold ironi hålla igång vår lilla Sune -utan att Sune fattade nåt. Men avslutningen var bäst.
När han till slut hade betalt fick han syn på ett par racerstyren, som hängde i taket. Då höll han på att kissa på sig: "vad kostar de där?" Killen bakom kassan svarade: "3.650 kr". Sune kontrade med att sätta sitt mongo-skratt i halsen: "Nej då får det nog vänta. Det var lite dyrt och dessutom så när jag trampar i grusbacken här bakom ...bla-bla-bla..."
Tack för att du tod dig tid att läsa detta. u känns det mycket bättre :-)