Maven vs Hayes vs Hope

Maven vs Hayes vs Hope
Jag tycker att den här killen gör bra recensioner av bromsar. Sen är han ju en "ensam youtuber" så han har väl inte resurser att testa allt på marknaden. Hayes-recensionen känns aktuell men Hope har jag inte koll på vad som är senaste, han har testat Tech 4 V4 i alla fall. Sen har han testat gamla Maven ultimate, inte den nya där de har gjort ett helt nytt handtag. Hans recension av Maven tycker jag är särskilt intressant utifrån hur han diskuterar körstil/teknik/bromsteknik och vad det innebär för upplevelsen av olika bromsar.
Även VanCan på Youtube har diverse att lägga till om de bromsar som Dale testat, bara ett tips om man vill gräva ner sig i åsikter.

Senast ändrad:
Maven vs Hayes vs Hope
Mot fingrarna? Mitt går nästan i styret när jag bromsar max med helt fritt från nästa finger. Har nog mina rätt långt in vilket kanske också förklarar varför de inte böjs så ofta.

Mina är så de snuddar vid greppen nästan. Gör mycket för trötta fingrar och ömma leder/knogar tycker jag. Kräver klart en broms som verkligen tar bra där :)

Kombon bättre grepp runt styret men ändå mer avslappnat förenklas med pekfingret så nära ett går imho. Mer fart i långfingret.

Maven vs Hayes vs Hope
Även VanCan på Youtube har diverse att lägga till om de bromsar som Dale testat, bara ett tips om man vill gräva ner sig i åsikter.
Så kan det va. Själv värdesätter jag när en produkt beskrivs genomgripande och någorlunda objektivt, samt att den/de som uttalar sig kan antas ha möjlighet att relatera de olika produkter jag är intresserad av till varandra - d.v.s. inte nödvändigtvis ett test men ändå att det går att förstå hur de jämför sig sinsemellan.

Tillbaka
Topp