MB31 Gravel sittställning?

JAL

Medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en vettig och prisvärd gravel bike.
Tittar bland annat på Allebike MB31 gravel.
Tycker det ser ut som mycket cykel för pengarna. Men tycker den är rätt ful. Det kan jag möjligen leva med.
Men tycker också att sittställningen ser ganska "aggresiv" ut.
Är det någon som har erfarenhet av cykel och kan ge sin bild av den?

JohanRR4

Aktiv medlem

Här är en jämförelse med en Specialized Diverge och en Canyon Grail. Du borde kunna leta upp hur sittställningen är på dem och sedan jämföra geometrin

Stervelo

Aktiv medlem
Den är lång och hög, körs med kort styrstam. Aningen brantare saderör käkar upp lite av reachen . Så om något normal reach och hög stack. Mer terrängig stil än snabb grusväg.

JAL

Medlem
Den är lång och hög, körs med kort styrstam. Aningen brantare saderör käkar upp lite av reachen . Så om något normal reach och hög stack. Mer terrängig stil än snabb grusväg.

Tack! Ja, den ser jäkligt lång ut. Och har reagerat på hög stack och lång reach när jag kollar på måtten.

Stervelo

Aktiv medlem
Det är lite modern mtb, med kort styrstam som gör att reachen ser lång ut, men du sumpar en 30-50 mm på styrstammen. Marin kör "mtb stil" på sina gravels, det finns många fler, men det gör att reachen ser sketalång ut.:giggle:

JAL

Medlem
Det är lite modern mtb, med kort styrstam som gör att reachen ser lång ut, men du sumpar en 30-50 mm på styrstammen. Marin kör "mtb stil" på sina gravels, det finns många fler, men det gör att reachen ser sketalång ut.:giggle:

Yes. Fattar. Men den har ganska lång hjulbas också. Fin cykel med mycket komponenter för pengarna. Men får nog leta vidare.

Topp