Mercier

joshlee

Ny medlem
Mercier
...En Mercier racer troligen från 80-talet för 900:- är det rimligt?
Skicket är inte speciellt bra, lite lackskador och rost och de flesta komponenterna behövs bytas. Har hört att det inte är så dyrt att lämna in för lackering. Alla lager är fina. Behöver lite råd...
 
Mercier
Har svårt att tänka mej att märket spelar någon roll i den prisklassen. Det viktigaste är väl att du sitter bra på cykeln och tycker om den. 900 spänn är nog inte dyrt för en racer, även om den kommer från 80-talet och behöver servas.
 
Mercier
Inte så detaljerad kanske, men såhär ser den ut...
Det är lite rost, det som syns mest på bilden är väl fläcken på ramen vis styret.
 

Bilagor

  • 7788985121.jpg
    7788985121.jpg
    66.2 KB · Besök: 20
Mercier
Styret ser ut att sitta väldigt högt. Har faktiskt ingen aning om vad den kan vara värd. Är ingen expert på området. 900 kanske känns lite dyrt trots allt.
 
Mercier
Det bästa är ju att han ville ha 1500:- från början.
Påstod att ramen var i extremt bra kvalitet i merckx klassen... Kändes kanske inte helt seriöst :)
 
Mercier
Det beror mera på skicket på de enskilda komponenterna en om det är lite rost på ramen som jag ser det. Behöver det mesta bytas blir det nog rätt dyrt i slutändan.
Det spelar ju även roll om de komponenter som finns är kvalitet eller buget.
 
Tillbaka
Topp