Merida startar nytt cykelteam

VasaConny

Aktiv medlem
Är du aktiv MTB-cyklist eller vet du någon som är det i ditt närområde? Merida söker positiva cyklister och talanger från hela Sverige till Team Merida Cykelvasan.
Team Merida Cykelvasan ska vara ett team av likasinnade med ett gemensamt intresse för cykling. Vi tar upp mellan 5-10 cyklister i vår nya satsning på ett Team med ambassadörer inför Cykelvasan. Du kan lika gärna vara ny i sporten, eller ha många års erfarenhet. Det spelar ingen roll om du har som mål att cykla på 3 eller 7 timmar, vi lägger mest vikt vid ditt intresse och engagemang för sporten.

Mer information och länk till ansökan hittar ni här:http://www.merida.se/infocenter/vasaloppet/team-merida-cykelvasan

Kan väl lägga in denna informationen också:

Vad ingår för cyklisterna?

Vara en del av ett TEAM med likasinnade
Inledande samling/seminarie
Erbjudande på cykel och tillbehör
Team Merida cykelkläder byxa/tröja
2 samlingar under året (Genomcykling av banan i juni samt före Cykelvasan i augusti)
Gratis startplats till Cykelvasan
Rabatterat pris på Cykelvasaläger med Fredrik Ericsson som instruktör

Konkret sa:
Varför raderas inte denna tråd? Eller är det fritt fram för alla att göra reklam för sig själva eller för sin klubb?

Fast vi har väl sett betydligt värre saker släppas förbi förut (bland annat av Conny själv). Detta är ju ändå cykelrelaterat och av intresse för en del. Conny har dock med sin happyhistorik redan lyckats bränna eventuellt förtroende för sitt "team" hos mig.

Vad innebär förresten "Erbjudande på cykel och tillbehör"?

Lulle sa:

Jag tror det betyder att Merida ger en rabatt som långt underskrider vad kostnaden hade blivit om dom hade betalt en PR-byrå att göra lika mycket reklam som dom nu kräver av deltagarna i teamet.

Lulle sa:

Ska vi gissa att cykeln erbjuds till ett pris som ligger i paritet med XXL ;)

men om de står för cykel + lopp så skulle t.o.m. jag kunna tänka mig att masa mig upp till cykelvasan och cykla den.

Senast ändrad:
Jag saknar träningsmål för 2016 så jag fyllde i formuläret.
En av de sista frågorna var "Är du införstådd att du måste inhandla en Merida att tävla på 2016?" (typ, minns inte ordagrant). Kanske är självklart, men när man då inte vet vilken rabatt man kan få känns det lite knepigt. Men det är klart, borde väl gå att hitta en begagnad från 2000 till småpengar.

Kan tipsa på att Skoda söker folk till sin Sub8-grupp runt Vättern för de som letar cykelmål 2016: http://www.skoda.se/cykling

Cykloteket har sitt "Mitt år som proffsmotionär" som dock är stängd nu: https://www.cykloteket.se/cm/sidor/mitt-ar-som-proffsmotionar/

Intressant att man hellre lägger pengar på gubbar som utan problem har råd med att "satsa" på vasan och Vättern än att sponsra ungdomsverksamhet som BMX eller liknande.

Det kanske ger en billig reklam för en målgrupp men målgruppen blir ju inte större på sikt.

Tillbaka
Topp