min konstigaste cykelolycka

Olby sa:
Somnade i en klunga på ett etapplopp. Rullade rakt ner i ett dike men alla andra klarade sig. Skadade ena axeln och kunde inte hålla i styret samtidigt som jag drack på nästa etapp.

F.Y.I:
Man får inte dricka och cykla. Samma regler gäller som för bil och motorcykel.

PKJoacim sa:
Jag jobbade i området för ett par år sedan och handlade ibland i den Pressbyrån och på den tiden hade trevlig personal.

Den mesta personal är nog trevlig, fram till att nån kommer in o börjar gorma om skadestånd för att han blivit påkörd av deras skylt.

Jag menade inte att instigera en diskussion kring eventuell social förmåga hos förevarande skift.

Högst subjektivt och situationsspecifikt.

Men en liten fråga: avgörs ens trevlighet av en utmanade situation eller av en trevlig situation?

Jag cyklade in i en garagevägg. Satt upp med båda händerna i godispåsen o försökte få tag i den goda salta grejen i botten, tittade upp o hade långt kvar till garaget. Nästa gång jag tittade upp var det väldigt nära till garaget.

Jag lyckades med klassikern att cykla in i en lyktstolpe utanför grannen, grannens staket var lågt, samt att grannens välformade fru rensade ogräs framåtlutad, endast iförd bikini. Min uppmärksamhet på vägen var milt uttryckt bristande. Självklart blev det ju ett fantastiskt brak när jag träffade stolpen, varpå hon tittar upp & fnissande frågade hur det gick för mig.. Jag var mer än lovligt röd om öronen kan jag säga!

Laederlappen sa:
Jag lyckades med klassikern att cykla in i en lyktstolpe utanför grannen, grannens staket var lågt, samt att grannens välformade fru rensade ogräs framåtlutad, endast iförd bikini. Min uppmärksamhet på vägen var milt uttryckt bristande. Självklart blev det ju ett fantastiskt brak när jag träffade stolpen, varpå hon tittar upp & fnissande frågade hur det gick för mig.. Jag var mer än lovligt röd om öronen kan jag säga!

jag tror hon blev smickrad.

Andra konstiga olyckor (som inte är konstigare än att bli påkörd av en upphinnande skylt bakifrån, men konstiga)
- körde över en råtta som sprang ut framför. Obehagligt ljud av ryggraden som knäpptes (brrr..)
- sonen precis börjat cykla, svårt prata och cykla samtidigt, så han kör rakt in i ett kabelskåp när vi cyklar och pratar.
- cyklar mitt i natten med dålig lampa (I Årsta faktiskt :-). Plötsligt kommer tre trappsteg på cykelbanan (slutade väl vara cykelbana där, men fortsatte på andra sidan trappan...). Det gjorde ont, upptäckte den visuellt och taktilt samtidigt

kommer nog på fler :-)

Kvalster sa:
plumse sa:
Olby sa:
Somnade i en klunga på ett etapplopp. Rullade rakt ner i ett dike men alla andra klarade sig. Skadade ena axeln och kunde inte hålla i styret samtidigt som jag drack på nästa etapp.

F.Y.I:
Man får inte dricka och cykla. Samma regler gäller som för bil och motorcykel.

Nja: http://www.mestmotor.se/automotorsp...gligt-regler-och-fakta-om-berusade-cyklister/

Man får inte ens gå hem från festen om man druckit om man ska hårdra det ;) "I lagens namn" på 3an tog upp dessa saker.
Allt handlar om att man ska kunna framföra ett fordon (eller sig själv) på ett säkert sätt så ingen blir skadad.

tobiascyklar sa:
För att konkludera pressbyrån: De ersätter lampa och bjuder på kaffe och bulle.

Härligt!
Men skit i det. Nu vill jag att tråden fokuserar på lyktstolpgrannen!

yoda_nopic_on_thread.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp