[Mini-RR] I issågens spår längs Kyro älv...
(jag fegar med mini- prefix, det är ju ändå min första RR)
Efter att ha läst i lokaltidningen (beklagar idiotin med inloggning...) om att isen i Kyro älv sågats även i år för att förhoppningsvis förhindra översvämningar så ville jag naturligtvis inspektera det hela.
I måndags var det dags då det fantastiska vårvintervädret fortsättningsvis håller i sej
Solen sken så in i vassen
Sågningen var utmärkt med både band och varningsskyltar, dom brydde jag mej inte speciellt mycket om
Det här med att såga rakt är tydligen inte helt lätt
Sen bär det av upp längs älven
Så där i efterhand hade jag nog klarat mej utan pannlampa
Bort mot solnedgången
Cykelställning / orsak till spångest? / *i* issågens spår...
Nån sån här motljusbild ska man tydligen ha med har jag sett
Älven slingrar sej vidare, jag trampar på
Längre bort skymtar riksåttan, här var det tydligen sågat tillräckligt långt så fick räcka även för mej denna gång.
Efter att ha läst i lokaltidningen (beklagar idiotin med inloggning...) om att isen i Kyro älv sågats även i år för att förhoppningsvis förhindra översvämningar så ville jag naturligtvis inspektera det hela.
I måndags var det dags då det fantastiska vårvintervädret fortsättningsvis håller i sej
Solen sken så in i vassen
Sågningen var utmärkt med både band och varningsskyltar, dom brydde jag mej inte speciellt mycket om
Det här med att såga rakt är tydligen inte helt lätt
Sen bär det av upp längs älven
Så där i efterhand hade jag nog klarat mej utan pannlampa
Bort mot solnedgången
Cykelställning / orsak till spångest? / *i* issågens spår...
Nån sån här motljusbild ska man tydligen ha med har jag sett
Älven slingrar sej vidare, jag trampar på
Längre bort skymtar riksåttan, här var det tydligen sågat tillräckligt långt så fick räcka även för mej denna gång.